Кое возило почна да се произведува на денешен ден пред точно 59 години? Не знаете гарант а сите го знаат :)

4 август, 2020
фцвгбхј


Рено 4 беше наречен Четворка и малиот џин, а за многумина е голема како планина и превозно средство што ги смени нивните животи на подобро. Тоа е култен модел на европската пониска класа, еден од најинтересните автомобили во оваа област (и секако, Фиќо, Стојадин, Југо, Лада ). Воведен е пред половина век, во почетокот на 1961 година, а на нашите патишта има уште стотици од нив, од кои многу се во многу добра состојба. Тоа беше францускиот одговор на култниот германски автомобил Фолксваген Буба, италијанскиот Фиат 600 и англискиот мини.


Иако првиот модел имаше Ventoux мотор (4-цилиндричен OHV со три лежишта на коленестото вратило), поместување од 747 кубика и моќност од 24 КС, а три запчаници беа префрлени со помош на лост. Во случај да не сте знаеле, Рено 4 беше првиот што воведе систем под притисок, односно затворено ладење, така што водата, односно течноста за ладење, се „вареше“ само на 110⁰C. Ова значително го ублажува проблемот со ладење во текот на летото. Телото на кутијата обезбеди просторност и функционалност во внатрешноста и големо и употребливо стебло, со рамен под. Имаше пристојни возни карактеристики (достигнуваше повеќе од 100 км на час), и што е најважно – беше економичен, сигурен и издржлив. Тој лесно можеше да носи вкупно половина тон товар (официјално носеше помалку) и успеа подеднакво да го активира и асфалтот. Францускиот пазар понуди и верзија на R3 со мотор од само 603 кубика. Неговата моќ постепено порасна на 27 КС, потоа дојде моторот 845 кубика, кој најпрво имаше 29 КС, а преносот доби четири брзини. Тогаш тој мотор беше засилен на 34 КС.

Французите користеа задна суспензија, од која на германските дизајнери им се креваше косата на главата. Надолжните рамења на задните тркала беа прикачени на торзионите шипки, кои се протегаа низ целата ширина (ова обезбеди добро пролет). Но, заради ова, торзиската лента на десното тркало е поставена паралелно и зад шипката на левото, а меѓуоскиното растојание од десната стртана е поголема од лево! Истиот концепт го користел и Renault 16 во 1965 година, освен тоа што имал подолго меѓуоскино растојание од левата страна. Тоа беше вистински светски производ, произведен на сите континенти. Од 1961 до 1994 година, на клиентите им беа доставени вкупно 8.135.424 примероци. До денес, тоа е најпродаваниот француски автомобил.