На што треба да обрнете внимание кај развојот на говорот и јазикот на децата? ОВА СЕ СЛУЧАИ КОГА ПОМОШ НА ЛОГОПЕД Е ЗАДОЛИТЕЛЕН!

10 октомври, 2020
деца

На возраст од пет години, родителите често се загрижени и се прашуваат кога ќе се заврши развојот на говорот и јазикот, односно кога детето ќе започне да зборува како возрасен


Развојот на јазикот никогаш не запира. Продолжува во текот на животот со слушање нови зборови и збогатување и зголемување на должината на казната.

Детето кое расте на возраст од четири до пет години има внимание да слуша расказ и потоа да одговори на едноставни прашања поврзани со прочитаното. Тој ги разбира повеќето работи што ги слуша дома и во градинка. Тој може да запомни и да повтори четири броја кога тие се зборуваат бавно. Следи и извршува едноставни нарачки што вклучуваат далечински ставки.

Говорот и развојот на јазикот имаат нераскинлива врска со развојот на социјалните вештини. На оваа возраст, детето: следи и извршува три наредби дадени истовремено без помош (насоки), користи специфични наредби што ги објаснува („Стоп. Ме боли.“), Користи говор за да ги покани другите да играат, говорот се обидува да ги реши несогласувањата со врсниците , игра натпреварувачки игри, го следи текот на целиот разговор, зборува за невозможни или нереализирани настани („што ако …“, „Сакам …“).

До оваа возраст, детето треба правилно да изговори правилно да изговори: A, E, И, O, У, Б, Р, T, Д, K, Г, В, J, M, Н, Ф, H, S, З, Ц, Ч, Ш, Ж ,,, Ђ ,,, Л, и во овој период треба да се совлада изговорот на гласот Р и треба.
Постојат бројни изговори на звукот Р и на српски јазик сите се неточни, освен една – кога јазикот трепери зад горните секачи. За да се добие правилен изговор на овој глас, во терапевтски услови, потребно е да се знае правилно да се изговараат сите други гласови (освен гласот j). Ако детето не научило правилен изговор на гласот Р и достигнало 5 години, потребно е да се започне со третман на логопед.

Во говорот на децата, честопати се среќаваме со замена на гласот ЛJ со гласот J. Честопати, самите родители не се свесни за тоа. Причината за ова е што гласот на ЛJ ретко се наоѓа во нашиот говор. Зборовите што детето ги користи најчесто се лулаат, надвор, се бакнуваат… и некако зборовите што го содржат овој глас се готови. Иако бројот на зборови во кои се среќаваме е мал, самиот глас лj не е за потценување.
Богатството на јазик на возраст од четири до пет години значи дека детето: ја разбира споредбата (голема, поголема, најголема), ги разбира временските односи (вчера, денес, утре, прво, по, следната, следната недела, минатата недела, оваа недела), разбира поимите различни, најблиски, низ, цели, ги разбираат и користат просторни односи (прво, во средина, последно).

Вокабуларот на дете кое има четири и пол години содржи 1900 зборови, и дете кое е петгодишно помеѓу 2200 и 2500 зборови. Петгодишно дете користи реченици од четири и пол или повеќе членови на реченици. На оваа возраст, детето поставува прашања со негација, ги користи формите НИКОЈ, НИШТО, но може да има проблеми со двојна негација („Никој не дојде“).

Започнуваме и одржуваме спонтан разговор со поставување и одговарање на прашања. Тоа е прозорецот на детето кон светот што му овозможува да го збогати својот вокабулар и да ги прошири своите знаења.

На оваа возраст детето:

Одговори на прашањата КОГА?
Може ли тој да одговори на прашањето КОЛКУ? (но одговорот мора да биде до бројот 4, бидејќи детето нема поим за број поголем од 4)
Кога поставува прашања, тој ги користи сите граматички правила без отстапување.
Кај деца на оваа возраст, ние очекуваме разбирливост на говорот помеѓу 90 и 100%.

Треба да се побара помош од логопед ако детето не посвети доволно внимание да не сослуша кога ќе му се обратиме, не изврши три наредби дадени истовремено, не ги изговори или не ги изговори правилно гласовите што требаше да ги усвои до 4-та година од животот. ,,, Л), има слаб вокабулар, користи само едноставна реченица, има потешкотии да раскаже што му се случило, ако околината има потешкотии во разбирањето на детето.

Секогаш е потребно да се побара помош од логопед, ако детето: има повторливо однесување, не покажува интерес за комуникација, пелтечи.