„Зошто наутро немам апетит а навечер не можам да престанам да јадам?“ Ова се причините за зголемување килограми!

12 декември, 2020
dijeta


Дебелите луѓе и оние кои засекогаш се со прекумерна тежина со неколку вишок килограми, ќе ви кажат дека заеднички проблем со кој се соочуваат е зголемен апетит навечер. Додека скоро го немаат наутро, не можат да се воздржат од храна доцна вечерта. Татјана Демијаненко, нутриционист и член на Европската асоцијација на професионални инструктори за фитнес, објасни зошто се случува тоа.


1. Шеќер во крвта

Еден од механизмите на глад е нивото на шеќер: ако нивото на шеќер во крвта е нормално или малку покачено, телото (а особено мозокот) се чувствува сито. Штом вредноста се намали, мозокот испраќа сигнал и почнуваме да чувствуваме глад. Зошто шеќерот во крвта не паѓа во текот на ноќта, кога не внесуваме храна во организмот? Телото е подготвено за ноќта, поточно глуконеогенезата го одржува нивото на шеќер во крвта дури и кога не јадеме.


2. Помалку храна, помалку глад

Друга причина се хормоните. Грелин е одговорен за глад, а лептин е одговорен за ситост. Логичен заклучок би бил дека ако не јадевме долго време пред да легнеме, нема да можеме да чекаме да јадеме наутро. Сепак, нашиот организам дејствува поинаку. Недостаток на храна го потиснува грелинот. За возврат, нивото на лептин ќе се зголеми малку наутро. Колку подолго не јадеме, толку помалку ни треба храна. Сепак, треба да знаете дека секоја мини закуска активира силен глад, па затоа може да предизвика неконтролирана желба за јадење кај луѓе со прекумерна тежина.

3. Навика

Нашите повторливи однесувања во исхраната се формираат според начинот на живот, семејните навики и потребата да се јаде на работа или на училиште. Ако создадовме навика да прескокнуваме појадок и пријатна вечера во доцните вечерни часови, тогаш телото создава нов начин на функционирање на сите физиолошки процеси. Тоа е, со нашето однесување, го прилагодивме телото на фактот дека не бара храна наутро, а бара навечер. Дали треба да се принудувам да појадувам дури и кога не сум гладен? “Истражувањата покажуваат дека исфрлањето појадок е лошо за вашето здравје. Сепак, верувам дека здравата личност треба да јаде само кога е гладна. Не јадете од навика, слушајте се себе си”, вели нутриционистот.