Оманскиот Султан стигна во Дубровник на одмор, но реши да остане во својата јахта. Високиот туризам во Хрватска пред КОЛАПС

11 јуни, 2020
sultan

Нема Чеси, Словаци, Германци, Италијанци … на хрватските улици нема ни кучиња. На Хвар, можеби само неколку јахти, сега одеднаш сензација. Нема крстосувачи, нема богати американски пензионери, југот е празен.

“Но, нема ни милијардери, нема потомци на сина крв, нема светски познати личности кои исто така беа истерани од Јадранот од короната. Сè запре. И во тоа чекање на Годо, секогаш се појавува интересна теза, како онаа на келнерот од Сплит, кој мудро одговори на прашањето „што има“ со кратка, но важната реченица.

„Короната покажа една важна работа, дека високиот туризам не се случува кај нас!“

Дури и денес, туристичките кругови во Дубровник неволно се сеќаваат на приказните за султанот Оман, кому му беше толку досадно со градот што воопшто не сакаше да го посети. Му беше поинтересно на јахтата. Но, исто така и една принцеза на грашок, која изнајмила хотел Хвар за себе и нејзината огромна пратња. И паф, таа дури и не дојде, а веќе била надвор.

Всушност, што може да им понуди Хрватска покрај прекрасното море и неколку секогаш исти ресторани од списокот на славните личности? Во голем број, ниту сместувањето што го сакаат, ниту брендираните продавници што ги одминуват кога одат на шопинг, ниту забава на која се навикнати. Затоа не се симнуваат од јахтите, освен ако не одат да јадат нешто.

Иако има забележителен интерес на странските инвеститори и гости кои изразуваат интерес за сместувачките капацитети и високите туристички услуги, Хрватска сè уште не се естаблира како дестинација за луксузен туризам. И, всушност, многу малку се прави. Ако ја споредиме Хрватска со конкурентните пазари, можеме да заклучиме дека недостасува пазар на капацитети за сместување кои ги исполнуваат барањата и високите критериуми што ги бараат ваквите гости. Често пати треба да потсетуваме дека клиентите не само што бараат врвен недвижен имот, туку и локација од прва класа покрај морето затоа што тоа е задолжително за гостите од високиот туризам.

Но, тие бараат повеќе од тоа, бараат целокупното искуство, оригинален туристички производ, што ја става пред нас задачата да се создаде слика на дестинација со посебна содржина. Накратко, гостите кои можат да си дозволат „млеко од пиле“, бараат многу повеќе имагинативна туристичка понуда од онаа што Хрватска им ја нуди.

Првенствено, недостасуваат посебни и автентични објекти кои можат да ја продолжат туристичката сезона. Треба да се подобри целосната понуда на услуги и содржини поврзани со луксузниот животен стил, а Хрватска дефинитивно заостанува зад конкурентните пазари. Понуда сè уште не вклучува продавници на некои од најпопуларните „Ние наоѓаме ресторани кои ги исполнуваат критериумите на таквата клителасамо во изолирани области, кои се препознаваат како луксузни дестинации во Хрватска. Сепак, во споредба со другите земји, понуда е многу сиромашна.

Постојат области како Хвар, на југот на земјата, Истра кои се на кои ја имаат основата на она што го бара таквата клиентела. Траги од светските трендови може да се најдат на овие локации преку објекти со неверојатен луксуз, придружени со исклучителни ресторани. Но, без оглед на тоа, генерално Хрватска сè уште не е ни приближно конкурентна ако се спореди со другите земји, односно оние кои досега биле признати како луксузни дестинации за туризам.