Како социјалните мрежи заработуваат “ДЕБЕЛО”?!

7 август, 2020
Annotation 2020-08-06 234016

Дали некогаш сте се запрашале како социјалните медиуми заработуваат пари? Мрежите како Фејсбук, Твитер, Инстаграм, Редит… ќе ви овозможат да креирате сметка и да ги користите практично неограничено целосно бесплатно. Дали е тоа дека имаат милијарди корисници, но кој плаќа да ги користат? Како тие плаќаат илјадници вработени? Како плаќаат за стотици и илјадници терабајти податоци на серверите? Како тие се домаќини на веб-услуга или веб-страница? Има многу прашања, а честопати малку одговори.

Но, не грижете се, ќе објасниме како во овој текст. Веројатно ви се случува на сите да заработите пари од реклами. И да – сигурно огромно парче од нивниот приход доаѓа од рекламирање. Но, тоа не се само реклами она од кое заработуваат пари. Повеќе за тоа подолу.

  1. Venture Capital

VC или Venture Capital е форма на приватно финансирање и еден од начините на кои започнаа многу социјални мрежи. Вие ја презентирате вашата идеја на поединци или компании, и ако тие гледаат потенцијал во вас, ви нудат одредена сума пари за одреден процент од идната компанија. Исто така, колку повеќе пари добивате од приватни инвеститори, толку повисоки ќе бидат нивните барања. Значи, некои инвеститори ќе побараат да бидат оперативно вклучени во водењето на компанијата, некои ќе побараат место во одборот, некои ќе побараат да бидат информирани за сите финансиски трошоци и така натаму. Се разбира, некои инвеститори ќе купат акции само со надеж дека еден ден ќе можат да ги продадат за неколку пати повеќе.

Компаниите како Твитер и Фејсбук заработија неколку стотици милиони долари на овој начин. Денес, тоа е малку потешко затоа што инвеститорите станаа повнимателни и затоа што има премногу стартапи на пазарот. Тоа е многу ризична игра со многу пари на масата.

Само запрашајте се, ако имате пари, дали би инвестирале во социјална мрежа наречена “thefacebook” што беше достапна само за студентите на Харвард?

  1. Реклами

Како што рековме во воведот, повеќето социјални мрежи најголемиот дел од своите пари ги прават преку рекламирање. И затоа повеќето веб-страници се дизајнирани да бидат „зависни“ од вас. Колку повеќе ги користите и колку повеќе гледате, толку повеќе ќе бидете изложени на разни содржини.

Можете да го видите сето тоа околу вас. Промовирани натписи на почетната страница на Reddit, видеата во рамките на приказните на Instagram, спонзорирани натписи на Twitter и Facebook и така натаму.

И сè е направено според вашиот вкус. Пребаруватете патики на Google затоа што планирате да ги купите, одеднаш гледате реклами за патики. Погледнете попусти, спонзорирани објави од реномирани компании…

И сега замислете дека имате 2,6 милијарди корисници како што ги има Фејсбук. Има многу реклами кои сакаат парче од тортата. Тие сакаат клиенти, сакаат внимание, сакаат да ги зголемат продажните броеви. Потоа, тие започнуваат да фрлаат луди суми пари на рекламите на социјалните мрежи. И така оди круг во круг. Плаќаат, гледате, па купувате.

Колку чини рекламирањето, тешко е да се каже. Но, можете да започнете рекламирање на Фејсбук за малку, неколку долари. Се разбира, таа реклама нема да достигне голем број на луѓе, но ако добро ја оптимизирате вашата кампања за ФБ, би можеле да привлечете внимание.

Во секој случај, огласите се она што им носи најмногу пари на компаниите, а во исто време и што може да иритира добар дел од корисниците на кои им пречат рекламите.

  1. Податоци за корисникот

Постои изрека која вели: „Ако не платите за производот, тогаш вие сте тој ист производ“. И тоа е она што корисниците на социјалните медиуми го разбираат, но повторно имаат проблеми со тоа. Да, знаеме дека ова е многу „контроверзна“ тема, но така е.

Треба да имате предвид дека големите компании како Фејсбук, Твитер, Инстаграм ги продаваат вашите податоци. Но, пред тоа, тие ги анонимизираат. Ова значи дека тие нема да ги продадат вашите лични информации (име, презиме, датум на раѓање, е-пошта, телефонски број …), туку ќе продаваат информации за типот – , што гледате, што „сакате“ и сл. Тогаш компаниите ќе видат во поголем примерок што сакаат луѓето, така што ќе ги насочат кон своите реклами.

Да спомнеме дека Твитер дури има и API крајна точка која се плаќа, но преку која компаниите можат да пристапат до стари твитови и да соберат куп податоци ако сакаат. И тоа им носи околу 13-14 проценти од годишните приходи.

Гугл го прави истото. Единственото прашање е дали тие добиваат 5, 10 долари или 20 долари за вашите податоци. Помножете го тоа по број на вкупни корисници за да можете да разберете зошто ги продаваат тие податоци.

Ако не ви се допаѓа, секогаш можете да ја избришете вашата сметка на социјалната мрежа и со тоа да ја „негирате“ да заработи пари за вас.