Го сакаше како бог и за него беше минлива: Трагичната судбина на дива со ангелски глас, убиена од скршено срце!

19 октомври, 2020
цеца

И, како може тоа да и се случи на жена која ги маѓепса луѓето со својот магичен глас?

Волшебната жена и еден од најголемите оперски гласови на сите времиња, остана запаметена по многу улоги, особено во улогата на Мадам Батерфлај, главната хероина на ориенталната приказна за кратка романса. Хероината чека Драган да се врати од странство за да биде повторно со него и неговиот син. Оваа улога се чини ја претскажува судбината на Марија Калас и причините за нејзината смрт.

Калас беше единствена и незаменлива за сите, освен човекот што го сакаше со целото свое срце. Од почетокот нејзиниот живот личеше на живот на трагична хероина.

Родена е на 2 декември во Њујорк, во семејство кое само и предизвика страдање и очај. Нејзините родители не се грижеа за неа, бидејќи, наместо девојче, тие очекуваа момче. Нејзината мајка често ја споредуваше со нејзината постара сестра, за која сметаше дека е олицетворение на убавината, совршенството и женственоста.

Малото внимание што го прими од нејзината мајка траеше кратко. Со тежина од цели сто килограми, со нож со слаби нозе, неверојатно големи раце, непропорционални бутови и стрмни веѓи, Марија Калас ги имаше сите предиспозиции да биде аутсајдер. Во тоа време никој не можеше ниту да сонува што ќе се случи.

Зрачеше и беше елегантна, силна и малку арогантна. Дебитираше во 1942 година во Грчката национална опера како Тоска на Пучини. Оттогаш, нејзиниот успех само опаѓа, а таа цело време добива улоги. Секоја опера ја сакаше за дел од тимот. Така се запознала со Giовани Батиста, бизнисмен кој се оженил со неа кога имала само 24, а тој 55. Тој ја почитуваше и идеализираше, ја „полираше“ на таков начин што таа можеше да го достигне својот целосен потенцијал и да го надмине времето. Со него, таа се обиде да ја освои Ла Скала – познатата опера во Милано, но беше одбиена. Како и да е, таа продолжи да ја усовршува својата техника се додека не го создаде својот препознатлив стил, кој го паметиме до денес.

По втор пат во Ла Скала, таа конечно му докажа на светот што може да стори и зошто ќе стане една од најважните оперски пејачки во историјата. Таа стана муза на многу режисери, вклучувајќи ги Пазолини, Висконти и Бернштајн. Меѓутоа, во тоа време, таа ќе се сретне и со личност која ќе и го уништи животот – Аристотел Оназис.

Kalas i Onazis

Првата средба со Оназис се одржа во 1959 година. Иако беше омажена, таа очајно се в inуби во грчки милионер. И покрај неговата грубост и ароганција, Калас го напушти Батиста, додека Оназис, од друга страна, не планираше да ги напушти сопругата и семејството. Ја гледаше Марија Калас како нешто минливо, како некој што ќе се јавува секогаш кога ќе има слободно време.

Врската со Оназис исто така влијаеше на нејзината кариера. Ја маѓепса гламурозниот живот полн со сè, луксуз и забава. И режисерите и публиката забележаа дека нејзината техника е ослабена, дека не е дисциплинирана како порано и почнаа да и вртат грб. Слепо веруваше дека Оназис ќе биде покрај неа во тешки моменти, дека нема да се осмели да ја напушти. Не беше во право.

Се шпекулираше дека таа го родила неговиот син, но дека детето починало само два дена по породувањето. Исто така се шушкаше дека тој не може да се фокусира на задачите што требаше да ги изврши. Таа еднаш слушна аплауз и крик додека се подготвуваше да се качи на сцената. Љубопитна да види кого публиката аплаудира, Марија излезе и ја виде вдовицата на Џон Кенеди – Жаклин Кенеди. Не долго после тоа, камерите беа вперени кон неа. Разочарувањето било поголемо кога дознала дека жената е новата сопруга на Оназис.

Ако во оваа приказна има малку правда, Оназис добро ги платил трошоците за својата нова сопруга. Скапите хирови на еки О се чинеше дека немаат граници. На пример, таа нареди дека од ден на ден, приватен авион мора да лета повеќе од 300 км за да и донесе омилен леб за појадок. Во меѓувреме, разочараниот милионер побара утеха во прегратките на Мери, која не се двоумеше да го прифати повторно.

На 23 јануари 1973 година, Александар Оназис, најстариот син на Аристотел, загина во авионска несреќа. Оназис се расипа и падна во депресија. По смртта на Аристотел, Калас остана изолирана од светот, во нејзината куќа во Париз.

Последните денови ќе ги помине гледајќи филмови, ќе се забавува со слугите и ќе пие апчиња за спиење и лекови против болки. Таа не беше во можност да ја види смислата на нејзиниот живот по заминувањето на човекот кој и донесе толку многу страдања.

На 23 септември 1977 година се разбуди излитена и послаба верзија на Марија Калас, појадуваше на својот кревет и потоа се онесвести. Таа починала пред лекарот да стигне до нејзината куќа. Така заврши приказната за Мадам и нејзината голема неостварена љубов за која ќе копнее до последниот здив.