ОВA НИ ГО ПРОМЕНИ НАЧИНОТ НА ЖИВОТ: Веќе десет години ништо не е исто, сето тоа благодарение на овие луѓе…

7 октомври, 2020
'Chiara Ferragni - Unposted' premiere, 76th Venice Film Festival, Italy - 04 Sep 2019

Инстаграм влезе во животот на милијарди луѓе за десет години постоење и го смени начинот на исхрана, патување и консумирање услуги, нудејќи совршена слика за нашите животи, која сепак е различна од реалната.

Двајца Американци, Кевин Систром и Мајк Кригер, ја отворија социјалната мрежа Инстаграм на 6 октомври 2010 година за да споделат фотографии. Кои новости ги воведоа? Апликацијата нуди филтри за светлина, контраст и боја за да создадете совршена фотографија во еден момент.

Инстаграм беше непосреден успех. Facebook ја купи апликацијата во 2012 година и оттогаш стана најпопуларна платформа за објавување на селфи во Светот. На Инстаграм се раѓаат ѕвезди. Модната блогерка Кјара Ферагни има 21 милион следбеници, а Кајли Џенер од семејството Кардашијан има 196 милиони следбеници.

Изложби, вечери, луѓе во јавен превоз или на одмор – секој агол стана позадина за правење селфи фотографии.

„Влеговме во ерата на„ интернет реалност“ каде што поединец постои само преку неговите објави на социјалните мрежи. Правам селфи, така и направив “, рече психологот Мајкл Стор.

Инстаграм за десет години еволуираше во многу повеќе од селфи. Тој ги редефинираше „искуствата“ и ја замагли границата помеѓу реалноста и внимателно претставената лична марка.

Апликацијата стана моќна алатка за луксузни брендови, особено за модните, кои привлекуваат милиони корисници на Инстаграм.

Од минатата година може да купувате и на Инстаграм. Социјалната мрежа исто така лансираше безброј дигитални „инфлуенсери“ кои секојдневно објавуваат содржина на своите верни следбеници.

„Тие ми испраќаат производ и јас ја промовирам услугата (…) Брендовите веќе не мора да контактираат со рекламна агенција. Ние се грижиме за сè “, рече Полин Привез (36), моден инфлуенсер од 2009 година.

Инстаграм е заслужен што ги направи луксузните брендови подостапни бидејќи тие можат да комуницираат со своите следбеници на дневна основа, изјави историчарот на модата, Одри Милет.

„Со слободно објавување содржина, можам да се отворам кон сите и да ја отфрлам сликата за снобизам“, рече Милет.

Апликацијата исто така направи револуција во искуствата за јадење.

Рестораните можат да сметаат на внимателно презентирани фотографии од нивните јадења, удобен ентериер и на тој начин да привлечат нови клиенти. Во некои ресторани е можно дури и да резервирате маса преку апликацијата.

Инстаграм бара инспирација за нови јадења. Секој може да пристапи до рецептите на познати готвачи како Џејми Оливер. Секој ден објавува нови рецепти и го следат 8,3 милиони луѓе.

Други го користат Инстаграм за да најдат нови дестинации за одмор, а заедницата за патувања многу се потпира на креаторите на содржини за да ги промовираат своите дестинации.

Дигиталните влијатели како Privez ги објавуваат своите „искуства“ за кои се платени, а исто така им се нуди бесплатно патување.

Privez прави до седум „спонзорирани патувања“ годишно, што не вклучува дводневни патувања. Го следат 140 000 луѓе.

Музеите сѐ повеќе нудат интерактивни инсталации за посетителите кои прават селфи фотографии на своите простори и ги објавуваат на Инстаграм и другите социјални мрежи.

Не сите sвезди на овие платформи се за пари. На пример, Силвен Хававини има 107 000 следбеници, а на својот профил објавува фотографии од животни од целиот свет за другите да можат „да откријат голем број места за кои малку се знае“.

Инстаграм може да предизвика зависност, особено кај младите, предупредува психологот Стор.

Социјалната мрежа им дава на тинејџерите чувство на лажна реалност и ги притиска за совршенство „што не можат да го достигнат“, рече Стор.

Притисокот го чувствуваат и влијателите. „Принуден сум да се држам до тоа поради професионалниот живот, но приватно се повеќе се разделувам“, рече Привез.