Диета со месо: Што се јаде, дали помага и зошто не се препорачува за некои луѓе

16 ноември, 2020
Screenshot_1

Иако некое време беше многу популарна и наводно им помогна на многу луѓе да изгубат вишок килограми, диетата со месо се смета за нездрава и пред се неурамнотежена.

Што точно се јаде во исхраната со месо и дали таквата диета може да биде здрава? Диетата со месо се состои од производи од животинско потекло, како што се месо, риба, јајца, животински масти и мали количини млечни производи без лактоза. Ваквата диета очигледно содржи многу маснотии и протеини, а има малку јаглени хидрати и ги исклучува сите други намирници (овошје, зеленчук, мешунки, житарки, ореви и семиња).

Нутриционистот Емер Делејни вели дека иако некое време била многу популарна и наводно им помагала на некои луѓе да изгубат вишок килограми, поради недостаток на цврсти докази за можни придобивки, диетата со месо се смета за нездрава и пред се неизбалансирана.

– Нејзиниот режим е целосно спротивен на она што главно се залага и за кое со сигурност знаеме дека ни прави добро: на пр. конзумирањето на овошје и зеленчук и ограничен внес на црвено месо – објаснува Делејни.

– Во диетата со месо се јаде само месо, риба, јајца и малку млечна храна, а дозволено е пилешко, мисирка, свинско, јагнешко, говедско, бела риба и тврдо сирење, путер и крем – вели Делејни.

Нутриционистот додава дека поддржувачите на оваа диета ги постигнуваат посакуваните резултати благодарение на високата содржина на протеини и ниската содржина на јаглени хидрати.

„Во една студија со 105 возрасни учесници, навистина имаше поголемо губење на тежината кај луѓето кои јадеа многу протеини отколку кај оние кои не јадеа“, вели Делејни.

Причината, објасни, е тоа што се чувствуваме сити подолго од протеините, па затоа јадеме помалку калории од вообичаеното.

– Исто така, нискиот процент на јаглени хидрати во оваа диета помага во слабеењето, но треба да ги имате предвид упатствата на HNS, кои велат дека слабеењето не бара нивно целосно отстранување, но доволно е да се намали внесувањето на рафинирани јаглехидрати, на пр. бисквити, слатки, шеќер, колачи и газирани пијалоци – вели Делејни

Недостатоци на исхраната со месо

Нутриционистот вели дека има многу недостатоци на оваа диета, а веќе елиминирањето на јаглехидратите се смета за доволно нездраво. Исто така, додава, му недостасуваат основните микроелементи и антиоксиданти што ги има во овошјето, зеленчукот, цели зрна и мешунките, а тоа може да доведе до недостаток на клучни хранливи материи во организмот.

– Постои значителен недостаток на растителни влакна, што е суштински дел од секоја здрава исхрана, бидејќи е неопходно за функционирање на цревата и празнење, а е поврзано со намален ризик од срцеви заболувања, карцином и дијабетес тип 2 – заклучи Емер Делејни.