Еден минерал во голема мера влијае на сексуалната активност кај мажите, но и на општиот имунитет

2 ноември, 2020
8939099125f9fca85ba039689298904_v4 big

Забавен раст, дијареја, опаѓање на косата, забавено или одложено сексуално созревање и импотенција, намален апетит, бели дамки на ноктите, лезии на кожата и очите може да укажуваат на недостаток на цинк во телото.

Покрај тоа што на мажите им треба редовно внесување на овој витамин, нутриционистката Јасна Вујичиќ открива зошто цинкот е важен за нашето тело дури и во ерата на короната.

“Некои би рекле дека цинкот е вистински машки елемент затоа што мажите треба да го внесуваат повеќе од жените, но не е така. Овој елемент е дел од спермата и колку е сексуално поактивен мажот, тој мора да јаде повеќе цинк. Цинкот игра огромна улога во исхраната, доење и бремени жени. За сите девојки и жени кои не можат да добијат тежина – може да имате недостаток на цинк“, вели д-р Вујичиќ.

Овој елемент е втор по железото во неговата концентрација во телото. Цинкот игра важна улога во зајакнувањето на имунитетниот систем, тој е неопходен за синтеза на ДНК, за заздравување на раните и го поддржува здравиот раст и развој на телото.

“Цинкот се наоѓа во клетките низ целото тело. Тој игра улога во поделбата на клетките, растот на клетките, заздравувањето на раните и распаѓањето на јаглехидратите. Цинкот е потребен и за сетилата за мирис и вкус. Исто така, го подобрува дејството на инсулинот”, истакнува нутриционистот.

Го има во многу намирници што ги консумираме секој ден, но најмногу во остриги, црвено месо (говедско, свинско, јагнешко), па дури и живинско месо. Го има во други морски плодови (лигњи, школки, ракчиња, сурими…), но не и во рибите. Цинк има во житарици, грав, мешунки, ореви и млечни производи.

Исто така е важно да се знае дека цинкот од храна од животинско потекло полесно се апсорбира отколку цинкот од растенијата бидејќи во растенијата има фитинска киселина што ја намалува апсорпцијата на цинк.

Вистинската количина на цинк што секоја личност треба да ја внесе е многу мала, но ефектите од овој чудесен елемент се огромни.

„Ако целиот цинк од телото беше ставен на вага, би измериле само 2-3 грама од овој елемент. Најмногу се наоѓа во мускулите и коските и ретко ви се потребни дополнителни додатоци на цинк доколку јадете здрава исхрана со зеленчук, овошје и секако животински протеини, но и од растително потекло “.

За оние кои ќе одлучат да земаат додатоци на цинк, важно е да не земаат повисоки вредности од препорачаните дневни додатоци. Го има во мултивитамини или олигоминерали. Во преодните месеци (есен-зима-пролет) кога има многу луѓе кои страдаат од настинка и грип, Вујичиќ препорачува додатоци на цинк и витамин Ц.