Исхрана за здрава бременост: Кои намирници се ЗАДОЛЖИТЕЛНИ, а кои воопшто не треба да ги јадете!

13 април, 2020
bremenost

Правилна исхрана за време на бременоста е еден од императивите кога станува збор за здравјето на бремената жена и фетусот. На телото на жената му е потребна поголема количина на хранливи материи, витамини и минерали за време на бременоста и многу е важно која храна треба да се внесе за да се постигне таа рамнотежа, што треба да се избегнува или воопшто да не се зема.

Експертите велат дека на организмот му требаат дополнителни 350 до 400 калории на ден за време на бременоста и дека прекумерното јадење е непотребно, дури и контрапродуктивно, затоа што може да доведе до голем број на проблеми како што се дијабетес или прекумерна тежина.

Правилните избори за исхрана над девет месеци се од витално значење и за развој на бебиња и за здравјето на бремената жена за време на бременоста, како и во постпородилниот период. Затоа, експертите советуваат која храна е добра и која не треба да се земаат за време на бременоста.

Еве дел од храната што дефинитивно треба да ја јадете за време на периодот на бременост.

Риба

Рибата е важен извор на витамин Д и омега 3 масни киселини, неопходни за одржување на голем број важни процеси во организмот. Витаминот Д е неопходен дел од имунолошкиот систем и значително влијае на структурата на коските и скелетот. Рибите што содржат најголема концентрација на овие состојки се лососот и туната, но на бремените жени им се советува да го намалат внесот на риба на двапати неделно, затоа што морските риби може да содржат тешки метали како што е жива како резултат на глобалното загадување.

Зелен зеленчук

Спанаќ, брокула, зелена салата се извор на многу витамини и минерали, како што се витамини Ц, А и К, калциум и железо. Зелениот зеленчук е исто така богат со фолна киселина, која игра клучна улога во спречувањето на дефекти при раѓање, како што е дефект на нервната цевка. Покрај зелениот зеленчук, фолна киселина е и во аспарагус, грав, леќа, ореви и портокали.

Храна богата со бета-каротен

Бета-каротен е природен извор на витамин А и многу силен антиоксиданс, кој го поддржува имунолошкиот систем и ги штити клетките од оштетување, што е многу важно за време на бременоста. Храната богата со бета-каротен е морков, тикви, домати, дињи, кајсии, сладок компир. Жолто-портокаловата боја на овошјето и зеленчукот доаѓа од бета-каротен, така што поизразена е бојата, побогата е по нејзината содржина.

Шумско овошје  

Овие овошја, кои вклучуваат јагоди, капини, малини, боровинки, брусница и рибизли, се богати со здрави јаглени хидрати, витамин Ц, што е важно во апсорбацијата на железо во организмот, кое има тенденција да опаѓа за време на бременоста, и влакна кои се важни за правилно работење и варење на дигестивниот систем.

Исто така, ова овошје содржи добри шеќери и нема да влијае на нивото на шеќер во крвта за време на бременоста и ќе му обезбеди на организмот неопходна одбрана од инфекции, како и енергија.  

Јајца  

Јајцата се неопходен дел од исхраната кај луѓето, вклучително и бремените жени. Тие содржат мали количини на скоро сите хранливи материи потребни за правилно функционирање на организмот. Тие се важен извор на протеини, кои се одговорни за виталноста и јачината на мускулите и се богати со витамини и минерали.  

Масти  

Внесувањето маснотии кај бремени жени треба да биде околу 30 проценти од вкупниот внес на исхрана. Сепак, не сите масти се добри, па затоа американска научна студија потврди дека високиот внес на маснотии може да предизвика отпорност на инсулин и дијабетес кај фетусот. Од друга страна, добрите масти како што се мононезаситените и омега 3 масните киселини се добри и неопходни за исхраната на бремените жени. Храната богата со овие масти е маслиново масло, ореви, семиња, масло од сусам и авокадо.   Другата страна на оваа листа е храна која бремените жени треба да ја избегнуваат, минимизираат или целосно да ја испуштат исхраната, бидејќи тие можат да бидат штетни за нивното здравје и за здравјето на фетусот.

Непастеризирани млечни производи  

Сирењата како што се фета, козјо сирење, бери, горгонзола, камибер се создаваат од непастеризирано млеко и затоа можат да содржат бактериска листерија, која инаку е уништена со пастеризација. Оваа бактерија е многу опасна затоа што може да доведе до спонтан абортус или предвремено раѓање. Ова секако не значи дека сирењата се забранети во бременоста, туку дека треба да се направат од пастеризирано млеко. 

Живо месо  

Нетретираното месо може да содржи одредени бактерии кои можат да доведат до здравствени ефекти и треба да избегнуваат конзумирање на сурово месо во оброците, како што се говедскиот тартар за време на бременоста. Исто така, не е препорачливо да јадете месни производи како што се виршли, колбаси и паштети бидејќи содржат високи нивоа на адитиви и конзерванси, како и вештачки бои и вкусови, кои се многу штетни.  

Суши  

Суши е оброк што се прави од термички нетретирани морски плодови и може да содржи многу бактерии или паразити. Во случај на инфекција со жив паразит во живо, третманот во бременоста може да биде многу комплициран и со последици.

Концентриран шеќер  

Концентрираниот шеќер е инаку многу штетен, а зголемениот внес на храна со концентриран шеќер како што се чоколадо, разни бисквити, сладоледи, бонбони, газирани сокови може да го зголемат ризикот од дијабетес за време на бременоста, а истите не се добри за здравјето. Препорачливо е да ги земате потребните шеќери од природни извори како што се свежо овошје и зеленчук, но тоа не мора да значи дека од време на време не треба да се почастита со ред чоколадо или топка од вашиот омилен сладолед, под услов да сте навистина умерени во тоа.  

Кафе  

Еден од многуте омилени пијалоци кај жените, според студиите, се покажал како штетен за време на бременоста, особено ако се консумира во големи количини (две или повеќе кафиња на ден). Научниците велат дека кофеинот од кафе, доколку се консумира во прекумерни количини, носи ризик од спонтан абортус или предвремено раѓање. Ограничете го внесот на кафе на една чаша на ден, и тоа е добро, велат експертите.