Дали најважниот оброк во денот ни помага да го изгубиме вишокот килограми?

23 ноември, 2020
pojadok

И бабите и мајките нè научија дека појадокот е најважниот оброк во денот и дека никогаш не треба да го прескокнуваме. Особено не треба да го прескокнувате ако сакате да изгубите неколку килограми што ги стекнавте во последните месеци.

Колку е неопходен појадокот кога станува збор за слабеење, но и одржување на витка линија, покажува и фактот дека многумина првиот оброк во денот го нарекуваат „појадок-диета“. Тоа всушност алудира на фактот дека е најважниот оброк во денот.

Тоа всушност не е диета, ниту следи што треба и што не треба да консумирате во одреден оброк. Терминот „појадок-диета” се однесува на рамномерна дистрибуција на калории во текот на денот.

Како функционира појадок-диетата?

Ова значи дека треба да го консумирате најкалоричниот оброк наутро. Тој оброк може да содржи до 700 калории. Следува ручек, кој треба да биде помалку обилен, а може да изнесува околу 500 калории. Последниот оброк во денот е вечера која треба да биде најмалиот оброк во денот со околу 300-400 калории.

Исто така, би било добра идеја да бидете сигурни дека консумирате најголем процент на јаглехидрати и протеини за време на појадок и ручек, а вечерата треба да содржи протеини и зеленчук.

Многу е важно да размислите за оброците според делови од денот. Имено, нашите хормони, кои се одговорни за согорување и складирање на маснотии, работат поинаку наутро и навечер.

Една студија ја потврди оваа теорија. Во период од осум месеци, истражувачкиот тим следеше 94 жени и мажи со прекумерна телесна тежина кои беа поделени во две групи, во зависност од дневното мени.

Едната група ги прилагоди своите оброци на понизок план за внесување јаглени хидрати, јадејќи помал појадок, нормален ручек и поголема вечера, додека другата група следеше „појадок-диета“ или обилен појадок, среден ручек и помала вечера. Консумирала најмногу калории наутро, а најмалку навечер.

Двете групи изгубиле килограми за време на оваа студија затоа што и двете имале мени со недостаток на калории отколку што биле навикнати. Но, другата група, онаа што јадеше обилен појадок, изгуби значително поголема тежина.

Испитаниците исто така истакнаа дека имаат повеќе енергија, се повнимателни и чувствуваат помалку желба за јаглехидрати. Подоцна, групата за која станува збор продолжи да губи тежина.

Ако не сте утрински тип, обидете се постепено да направите промени и да пренесете дел од калориите од вечерта во првиот утрински оброк. Колку повеќе ви се чинеле промените природно, полесно би било да се прилагодите на нив и да ги вметнете во секојдневниот живот.