Неколку намирници богати со железо: Ова мора да го конзумирате за добра крвна слика!

10 август, 2020
дфгвбнм


Железото е минерал кој игра многу важна улога во организмот, а главно помага на трансферот на кислород низ телото и производство на црвени крвни зрнца. Тоа е основна хранлива материја, што значи дека мора да се земе во организмот со храна, а препорачаната дневна доза на железо е 18 мг.

1. Школки

Школки се исклучително вкусна и хранлива многу важна храна. Сите видови на школки имаат многу високо ниво на железо, а особено се издвојуваат остригите. До 28 мг железо може да се најде во 100 грама школки, што ја надминува препорачаната дневна количина. Но, содржината на железо во школки може да варира, а некои видови можат да имаат многу помал процент.

2. Семиња

Повеќето семиња се одлична и вкусна закуска. Покрај тоа, тие се одличен извор на железо. Во 100 грама семиња наоѓаме: 19,9 мг железо кај семето од коноп, 11,2 мг во семки од тиква, 7,1 мг кај семки од сончоглед и 6,4 мг кај семиња чиа.

3. Спанаќ

Спанаќот има многу малку калории, а многу придобивки од потрошувачката се должи на опсегот на микронутриенти што ги содржи. Иако со децении се тврди дека спанаќот е најдобриот извор на железо во светот, тоа не е така. Но, сепак е добар извор на овој минерал: 100 грама свеж спанаќ содржи 3,6 мг железо.

4. Црн дроб и други изнутрици

Органите на животните се исклучително хранливи парчиња месо. Најпопуларните меѓу нив, црниот дроб, бубрезите, мозокот и срцето, се најбогати со железо. На пример, 100 грама говедско црниот дроб содржи 6,5 мг железо.


5. Јаткасти плодови

Сите сакаме јатки. Покрај тоа што се исклучително вкусни, тие се вистинска мала храна-бомба. Тие се богати со здрави масти, богати со витамини и минерали, а меѓу нив е и железо, кое го имаат во големи количини.


6. Мешунки

Мешунките се нутриционистички високо квалитетна храна. Меѓу најпознатите мешунки се грашокот, леќата, гравот и сојата. Тие се одличен извор на железо, особено за вегетаријанците и луѓето кои не јадат месо.


7.Темно чоколадо

Би се рекло, слаткото на крајот! Замислете го ова: 100 грама темно чоколадо содржи 11,7 мг железо. Покрај тоа, темното чоколадо е одличен извор на бакар и магнезиум. Понатаму, темното чоколадо содржи и пребиотични влакна кои ја зајакнуваат цревната флора.