Точна пресметка: Колку килограми треба да имате за вашата возраст

10 октомври, 2020
profimedia-0295806764-725x482-1

Нутриционистката Бранка Мирковиќ раскажува колку всушност треба да тежат жените во однос на нивната возраст и што треба да направат за да ја задржат таа точна мерка.

Фармерки кои се премногу тесни за малку поширок колк, салото на стомакот се излева веднаш штом ќе седнете, а рацете би можеле да бидат малку потенки… Овие два или три вишок килограми секогаш се проблем. Но, дали воопшто има идеална тежина? Би се рекло, тоа е чувството кога се чувствуваме најпријатно, кога се чувствуваме најлесно, кога сме најубави самите на себе. Тогаш и омилените фармерки и новиот фустан изгледаат точно.

„Сите сме различни, едноставно, градени сме поинаку и идеалното не е исто за секого. Покрај тоа, односот на маснотии и мускулна маса во телото е многу важен. Сепак, килограмите грубо ни кажуваат дали треба да ги смениме навиките и исхраната. Како што старееме, ја губиме мускулната маса и затоа треба постепено да ја намалуваме тежината и дневниот внес на калории со текот на годините“, вели нутриционистката Бранка Мирковиќ и издвојува колку треба да тежиме во однос на нашата возраст.

18-25 години: до 67 кг

„Девојките во дваесеттите имаат добар метаболизам, но не е лошо за нив редовно да вежбаат, да речеме, три пати неделно. Исто така се препорачуваат кардио вежби, аеробик, возење велосипед, брзо одење, пливање “, советува нутриционистката Бранка Мирковиќ.

Исто така, открива која е вистинската тежина за оваа возрасна група.

„За потенок девојки со просечна висина во дваесеттите години, вистинската тежина е 55 кг, за оние со средна градба е 61 кг, а за оние со малку поголема градба 67 кг. Овие бројки може да ги постигнете ако јадете повеќе риба и месо, малку помасни млечни производи, интегрални житарици, овошје и зеленчук. Кој не може без слатки, нека повремено земе и чоколадо, по можност црно со многу какао “.

25–40 години: до 68,5 кг

За жените во триесетите години, метаболизмот полека се забавува, килограмите се зголемуваат малку побрзо, но не е тешко да ги изгубите кога е потребно.

„Идеално, слабите жени во овие години тежат 56,5 кг, оние со средна градба 62,5 и оние природно повисоките 68,5 кг. За да биде така, тие треба да јадат разновидна исхрана, да јадат малку поумерено и малку да го намалат внесувањето калорична храна, масни млечни производи и слатки. Тие дефинитивно треба да вежбаат три пати неделно, најдобро е да пливаат, да одат брзо и лесно да возат велосипед “, вели Бранка Мирковиќ.

40-50 години: до 70 кг

Кога влегуваме во петтата деценија, а особено по 45-та година од животот, треба значително да го намалиме внесувањето на масно месо и млечни производи.

„Тежината многу лесно се таложи и многу потешко е да се изгуби отколку кога имавме 30 години. Затоа, внимавајте што јадете од 40-та година – метаболизмот е бавен“, вели Бранка Мирковиќ.

Таа исто така вели дека вистинската храна во тоа време била посно месо и посни млечни производи, риба, што повеќе свежо овошје и зеленчук и што е можно помалку леб, скроб, да речеме, компири и тестенини и ориз.

„Слабите жени во овие години треба да тежат 58 кг, жените со средна градба 64 кг, а поголемите дами 70 кг. Ќе успеат ако вежбаат јога и пливаат два до три пати неделно со соодветна диета“.

50-60 години: до 72 кг

По 50-та година од животот, многу жени во голема мера се во менопауза. Ова значи дека хормоните и метаболизмот се прилично бавни, па за да ја задржат старата линија, сега треба да консумираат 350 до 500 калории помалку на ден отколку порано.

„Тие треба да имаат четири до пет помали оброци секој ден, да го намалат внесувањето на масна риба и месо и да јадат посно месо и сина риба што е можно почесто, по можност секој ден. Нискомасните млечни производи се добри, а лебот, тестенините, оризот и компирите само два до три пати неделно, а симболично, многу малку “, вели нутриционистката Бранка Мирковиќ.

Таа исто така посочува дека жените по 50-та година од животот треба да јадат помалку овошје и зеленчук, по можност како салата.

„Торти, колачи и слатки можат, но само во посебни прилики. Ако сакате да одржите идеални 60 кг во зрелите години, ако сте со средна градба, треба да имате 66 кг, ако сте поголеми – 72 кг. Исто така, водете сметка да пешачите, пливате и вежбате јога секој ден, односно вежби што ви одговараат на вашата возраст “, заклучува нутриционистката Бранка Мирковиќ.