Врвна храна за подобра сперма, но и храна која треба да се избегнува

2 октомври, 2020
dreamstime_xl_14932138

Темното чоколадо го стимулира производството на сперма, семките од тиква го подобруваат протокот на крв во гениталиите, а остриги богати со цинк ја штитат спермата од оштетување. Избегнувајте алкохол, кофеин, млечни производи и пржена храна

Секој петти маж има неквалитетна сперма или мал број на сперматозоиди, а милиони луѓе ширум светот имаат проблеми со плодноста. Шансите за зачнување може да се зголемат со правилна исхрана, бидејќи процесот на созревање на сперматозоидите трае 100 дена во текот на кои сè што мажот внесува, влијае на нивниот квалитет.

– Исхраната може да има големо влијание врз сперматозоидите, а при секој третман на неплодност, доколку се идентификува проблем со спермата, мажите треба да бидат упатени на третман за да откријат дали проблемот е резултат на несоодветна исхрана или недостаток на хранливи материи. На овој начин може да се договорат индивидуални формули и планови за исхрана што можат да им помогнат – истакнува Оља Мартиниќ, диететичар и нутриционист од Советодавниот центар за исхрана во Сплит.

Исто така, постојат бројни студии кои ги утврдиле придобивките од одредена исхрана за да се зголемат шансите за зачнување предизвикани од слаба подвижност или недостаток на сперма, додава Мартиниќ.

Најдобра храна за поквалитетни сперматозоиди:

Остриги

Освен што дејствуваат како афродизијак и ја стимулираат сексуалната желба, остригите се богати со цинк, што го зголемува нивото на полови хормони. Овој елемент го стимулира производството на сперматозоиди и ги штити сперматозоидите од оштетување, но исто така ги поправа постојните оштетувања.

Семки од тиква

Слично на црвено месо и остригите, семките од тиква се богати со цинк што го зголемува нивото на полови хормони. Тие содржат фитохемикалии и антиоксиданси кои го намалуваат нивото на слободни радикали во организмот и се богати со омега-3 масни киселини кои го зголемуваат протокот на крв во гениталиите.

Темно чоколадо

Богато е со аминокиселини кои го стимулираат производството на сперматозоиди, го зголемуваат нивниот број, но и волуменот на сперматозоидите. Аминокиселината L-Аргинин HCL стимулира поинтензивни оргазми.

Гоџи бобинки

Овие бобинки ја регулираат температурата во тестисите со што го штитат здравјето на спермата. Гоџи бобинките ја подобруваат циркулацијата во гениталиите и помагаат во борбата против оксидативниот стрес што ја уништува спермата.

Банани

Ова овошје е богато со ензим бромелаин кој го регулира нивото на полови хормони. Исто така, бананите се богати со витамини Б1, А и Ц кои ја зголемуваат сексуалната издржливост и го стимулираат производството на сперма. Ова ги зголемува шансите за зачнување.

Аспарагус

Овој зеленчук го зголемува бројот на сперматозоиди и го подобрува квалитетот. Аспарагусот е богат со витамини Ц и Е. Витамин Ц го штити здравјето на тестисите и спермата од оштетување предизвикано од слободните радикали, додека витаминот Е го стимулира производството на полови хормони.

Ореви

Богати се со омега-3 масни киселини што ја подобрува циркулацијата во гениталиите. Покрај тоа, оревите содржат соединение аргинин што го зголемува бројот и обемот на сперматозоидите.

Подеднакво, експертите за подобар квалитет на спермата и полесно зачнување советуваат да се избегнуваат алкохол, цигари, пијалоци кофеин, но и производи од полномасно млеко и пржена и преработена храна, пишува Motherly.

Хемиските соединенија фитоестрогени, инаку составен дел од растенијата кои делуваат како естроген, кои се наоѓаат во соја, кафе и пиво, го намалуваат бројот на сперматозоиди и се мешаат во претворањето на тестостеронот во дихидротестостерон и со тоа го забавуваат растот на ткивото на простатата.