Заради Ѓоковиќ, сите слушнаа за АВТОФАГИЈА: Лекарите откриваат колку е здраво и кој не треба да го применува овој метод

9 октомври, 2020
hrana-novak-djokovic

Метод според кој се јаде осум часа на ден, додека 16 часа се гладува

За време на епидемијата на Ковид, седејќи дома и „зголемувајќи“ ги килограмите, автофагијата стана еден од најпопуларните начини на исхрана и слабеење. Познати личности, вклучително и Новак Ѓоковиќ, велат дека овој режим им помогнал да бидат поздрави, да изгледаат подобро и да имаат многу повеќе сила.

Дека ова откритие не е само обична диета, туку првенствено служи како превенција на болести, докажа во 2016 година научникот Јошинори Осуми, кој за тоа доби Нобелова награда од областа на медицината.

Д-р Милица Лекиќ, научник од областа на исхраната и нутриционист  вели дека овој метод може да спречи дебелеење, да го намали ризикот од дијабетес тип 2, карцином, Алцхајмерова болест и деменција, но дека не треба секој да го спроведува.

Дали е здраво „само-голтањето“?

Буквално преведено, автофагијата значи „само-проголтување“. Нашето тело се ослободува од сопствените оштетени клетки, со цел да ги замени со млади и здрави.

„Принципот е едноставен и се применува со јадење осум часа, а потоа не јадење 16 часа. Од последниот вечерен оброк до првиот оброк следниот ден треба да поминат вкупно 16 часа. Вие избирате кога ќе го имате првиот оброк, важно е само сите оброци да се направат во рок од осум часа “, објаснува д-р Милица Лекиќ.

Ризикот од рак е намален

Откако ќе јадеме, храната останува во стомакот четири часа. Потоа, преминува во тенкото и дебелото црево и се одвива процесот на автофагија.

„Телото тогаш почнува да го троши она што му треба. Докажано е дека тогаш се потребни клетки кои се „издишани“ или имаат ДНК дефект. На тој начин, само здравите клетки остануваат да се делат. Ова го намалува ризикот од рак и има докази дека овој внес на храна може да ги намали шансите за развој на леукемија “, вели нашиот соговорник.

Го намалува ризикот од најчести заболувања

Автофагијата може да ги забави знаците на стареење, како што се губење на слухот и когнитивно пропаѓање, вели нашиот соговорник.

„Покрај тоа, автофагијата спречува дебелеење, што е главна причина за дијабетес и кардиоваскуларни заболувања. Паркинсоновата болест и Алцхајмеровата болест може да се спречат на овој начин “, вели нашиот соговорник.

Тоа не е во прилог на прехранбената индустрија

Овој процес стана познат благодарение на познатите личности кои се пофалија со добри резултати. Многу студии го потврдија ова, но тоа не значи дека не треба да бидете внимателни.

„До неодамна не се зборуваше многу за ова, бидејќи овој метод не ја поддржува индустријата за храна и лекови, но концептот стана популарен во последните неколку месеци. Сепак, треба да се има предвид дека ова беше потврдено со краткорочни студии, но потребно е време за да се потврди долгорочниот ефект “, вели д-р Лекиќ.

За кого не е автофагијата?

За автофагијата, која последователно се интензивира по гладувањето, постојат докази дека може негативно да влијае на развојот на рак, но дека кај веќе постоечката малигност, може да го забрза развојот на малигните клетки.

„Колку е добро, толку може да биде лошо кај постојниот карцином. Сè уште е во повој и потребни се дополнителни клинички студии. Покрај тоа, не треба да го користат луѓе со нарушувања во исхраната, бидејќи може да биде „предизвикувач“ за анорексија и булимија. „Луѓето кои земаат лекови за дијабетес, инсулин или хипогликемии можат да заболат од хипогликемија, што може да биде опасно“, објаснува нашиот соговорник.