Д витаминот е виновен за PMS лудилото – Како да ги вратите хормоните во нормала?

24 декември, 2020
drama


На многу жени им е познато чувството кога сакаат истовремено да врескаат од лутина и да плачат од бесконечна тага, да се гушкаат со саканата личност и потоа да ја „изгорат на оган“.

Ролеркостерот за такви емоции започнува во опсег од два до 10 дена пред почетокот на циклусот, и обично исчезнува во првите денови на менструацијата. Иако периоди на емотивни испади се повторуваат постојано еднаш месечно, не постои начин да се подготвите за нив и целосно да го контролирате однесувањето. Но, тоа не значи дека не треба да се обидувате.


Како хормоните го одредуваат нашето однесување

На почетокот на циклусот, телото активно произведува естроген, неопходен за раст на јајниците. Некаде на 14-ти ден започнува таканаречената лутеална фаза – кога веќе се случила овулација, но телото не губи надеж дека ќе „забремени“. Количината на естроген паѓа, прогестеронот се зголемува. Раздразливост, незадоволство, тешкотии во концентрацијата и други симптоми се токму неговата заслуга.

Зголемувањето на нивото на прогестерон се забележува со голо око: се појавуваат мозолчиња, надуеност – поради задржување на течности, апсолутно е нормално да се зголемат до неколку килограми. Хормоните се само дел од сложувалката. Паралелно со нивните скокови, бројот на невротрансмитери се менува: допамин, серотонин, гама-амино-бутирова киселина (ГАБА) … Нивното ниво директно влијае на расположението, вознемиреноста, отпорноста на стрес.

Каква врска имаат витамините

Витамини и минерали ги регулираат повеќето биохемиски процеси во организмот. Со нивна помош, можете да влијаете на нивото на одредени хормони, што значи дека можете да ја подобрите целокупната благосостојба. Според студиите, жените со тешки предменструални периоди често немаат витамин Д, магнезиум, цинк, селен и железо.

Цинкот ја нормализира синтезата на фоликуло-стимулирачки и лутеинизирачки хормони, кои ја регулираат функцијата на јајниците. Селенот и магнезиумот помагаат во ублажување на ненадејните промени во расположението, а истовремено и физички непријатност. Железото е потребно за да се избегне брз замор, слабост, вртоглавица, неговата рамнотежа треба да се зголеми во сите фази од циклусот, бидејќи женското тело го губи во значителни количини со секоја менструација. Витаминот Д во комбинација со калциум ги елиминира манифестациите на ПМС, помага во зајакнување на имуниот систем, го одржува тонусот на мускулите, здравите коски и крвните садови, го олеснува воспалението и го намалува ризикот од тумори.