Костенот е витаминска бомба: Ја подобрува работата на мозокот, спречува инфаркт и карцином, го намалува холестеролот..

16 септември, 2020
128617_profimedia0313597094_ls


Со што е богат костенот?

Содржи најмногу јаглехидрати (околу 43% скроб и околу 4% шеќер), протеини, малку маснотии и растителни влакна. Богато е со витамини од групата Б, провитамин А и витамин Ц. Од минералите, присутни се калиум, калциум, магнезиум, фосфор, сулфур, хлор, железо, манган и бакар.

Костенот има широка примена во готвењето. Најчесто се консумира варен, печен или во форма на пире. Готвењето и печењето трае додека не се оддели лушпата. Може да се исецка и да се користи за правење палачинки, леб и колачи. Вареното е побогато со минерали, додека печеното содржи поголема количина на енергетски состојки (протеини, масти и јаглехидрати). Изберете сјајни, кафеави, свежи, млади и потешки плодови, без траги од мувла. Избегнувајте ги постарите и полесните, бидејќи не можат да се печат убаво. Овошјето чувајте го во фрижидер за да не се исуши брзо.

10 интересни факти за костените | Пулс24


Див костен

Конзумирање на сурови диви костени може да доведе до труење, бидејќи содржи одредена количина отров од ескулин. Питомиот и дивиот костен не се ботанички поврзани и се со различна градба. Дивиот потешко се отстранува од лушпата и има непријатен мирис. Иако се отровни ако се внесат во организмот, семето и лисјата даваат позитивни резултати во третманот на проширени вени и хемороиди. Семето помага при зголемена простата, дијареја и треска, а лисјата со настинка и артритис. Екстрактот од семе ја подобрува циркулацијата.

Kosteni - Panacea.mk

Медицински својства

Костенот влијае на правилното функционирање на нервниот систем, има антиоксидантни ефекти, го намалува ризикот од кардиоваскуларни болести и ја подобрува функцијата на мозокот. Се користи против настинки, дијареја и астма. Содржината на растителни влакна дава чувство на ситост, го намалува притисокот во цревата, влијае на намалување на холестеролот, триглицеридите и количината на токсични материи во организмот. Јаглехидратите присутни во костените обезбедуваат енергија што трае долго време. 100 грама костени содржат околу 213 калории.