Како да сонувате луциден сон (и зошто би можеле да го сакате тоа)?

5 февруари, 2021
Modern flat character. Woman sleeping in bed with universe

Научните студии покажуваат дека овие соништа можат да бидат корисни за менталното здравје и засилената креативност. Еве како можете да се обидете да сонувате луциден сон.

Ако некогаш сте сонувале сон во кој сте знаеле дека сонувате, честитки! Доживеавте неостварлив феномен познат како луцидно сонување. Додека некои луѓе можат повремено спонтано да сонуваат луцидни соништа без многу напор, други ги сонуваат користејќи различни техники. Еве што треба да знаете за оваа изменета состојба на реалност – и како да сонувате луциден сон, ако сакате.

Кои се луцидни соништа?

Луцидното сонување е како состојба на свест помеѓу спиењето и будноста, во која сте свесни дека сонувате. Науката добро го проучила овој процес. „Електричното снимање на мозочните бранови на луцидни сонувачи открива дека тоа е состојба на хибридна свест со карактеристики и на REM фазата на спиење и будност“, вели Кристен Вилеумиер, д-р. наука, невронаучник и автор на Biohack Your Brain.

Просечниот циклус на спиење трае 90 минути, а просечното лице минува низ пет или повеќе циклуси на спиење во текот на ноќта. Спиењето со брзи движења на очите (REM) е една од четирите фази на спиење што може да се појават за време на циклусот на сон. Ова е фаза кога сонувате и спиете со највисок квалитет, бидејќи сте во длабок сон и не можете лесно да се разбудите. Обично поминуваме 20-25% од вкупното време на спиење во фазата REM преку ноќ, под претпоставка дека немаме проблеми со спиењето.

Разликата помеѓу нормалниот и луцидниот сон е дека во луцидниот сон, вашиот фронтален лобус е активен (што игра улога во меморијата, донесувањето одлуки и проценката). Истражувањата покажуваат дека и двата вида на сон се јавуваат за време на РЕМ фазата на спиење, но за време на луцидното сонување се зголемува активноста на фронталните лобуси, кои се вклучени во саморефлектирачка, свесна мисла. Луцидните соништа обично се толкуваат како сон во кој сте свесни дека сонувате, но со текот на времето, луцидните техники на сонување можат да доведат до контролирање на она што се случува во соништата.

Зошто може да пробате луцидно сонување?

Лудите соништа се повеќе од само забава. Експертите забележуваат дека луцидните соништа се корисни за смирување на анксиозноста, намалување на фобиите, зајакнување на креативноста и многу повеќе. Лутите соништа можат да ви помогнат да нурнете подлабоко во вашата потсвест или дури да излезете со идеи за креативни проекти. „Можете да оцените модели, навики, однесувања, мисли и чувства и да пронајдете начини како да ги решите за да го подобрите квалитетот на вашиот живот“, вели Вилеумје Или можеби претвори луциден сон во скица, слика или приказна. „Има неколку извештаи од студии на случаи кои покажуваат дека луцидните соништа се корисни за зајакнување на креативноста“, вели Дивија Канан, водечки психолог во Cure.fit, дигитална платформа за здравје и фитнес.

Дали некогаш сте сонувале луциден сон?

Луцидното сонување се предлага на пациенти кои имаат екстремна фобија или имаат периодични кошмари. „Луѓето кои се борат со кошмари можат да бидат обучени да ги контролираат своите типични соништа“, вели Канан. Луцидното сонување потенцијално може да помогне во намалување на фреквенцијата и интензитетот на кошмарите, иако е потребно повеќе истражување. „Повторуваните кошмари можат да бидат еден од симптомите на посттрауматско стресно нарушување. Луцидното сонување може да се искористи за лекување на овие болести “, вели Канан.

Повторуваните кошмари се чести дури и кај вознемирените луѓе. „Ова е уште една причина зошто луцидните соништа можат да бидат корисни за намалување на анксиозноста“, додава Канан. Бидејќи сонувачот има свесна способност да го промени наративот присутен во сонот, тој може да оствари чувство на контрола помеѓу спиењето и будноста, што може да помогне да се намалат стравовите. Чувствата на недостаток на контрола се инаку чест елемент на вознемиреност.

Сепак, Канан предупредува дека овие вежби не треба да се прават без водство на професионалец за ментално здравје. Луцидното сонување може да влијае на квалитетот на сонот и може да предизвика збунетост или дезориентираност. Вилеумиер додава дека луцидното сонување не треба да се практикува ако имате несоница или нарушен сон, со оглед на тоа што повеќето луцидни протоколи за сонување вклучуваат намерни нарушувања во циклусот на спиење и будност.

Како да сонувате луциден сон

Луцидното сонување е вештина што може да се научи и е безбедна сè додека се чувствувате пријатно. Иако студија на случај од 2016 година покажа дека околу 55% ​​од луѓето барем еднаш во животот сонувале луцидни соништа, потребни се повеќе истражувања за да се утврди дали секој може да доживее луцидно сонување.

Ако сакате да го испробате, постојат четири вообичаени техники кои можат да ви помогнат да го обучите вашиот мозок за тоа како да сонувате луциден сон, според Вилеумје. Овие вклучуваат мнемонична луцидна техника на индукција на соништата (MILD), будење и враќање во кревет (VBTB), луцидно сонување иницирано од сензор (SSILD) и тестирање на реалноста (RT). Тие можат да се користат сами или во комбинација едни со други. Истражувањата покажаа дека изведувањето на повеќе од една од овие техники заедно ја зголемува веројатноста за луцидно сонување, но експертите не се сигурни зошто.

Ако немате проблеми со спиењето и сакате само да пробате луцидно сонување, овие методи можат да ви помогнат да ја практикувате таа состојба помеѓу спиењето и будноста. Но, ако страдате од несоница или имате некои други проблеми со спиењето, луцидните техники на сонување можат дополнително да го намалат квалитетот на вашиот сон.

Техники на луцидно сонување

Mnemonic Lucid Dream Induction Technique (MILD): Разбудете се по пет часа сон (користејќи аларм или некој ве разбуди). Потоа ја изговараш фразата или се потсетуваш да се сеќаваш на сонот (т.е. „следниот пат кога ќе сонувам, ќе се сетам на сонот“), па ќе се вратиш на спиење. Можете исто така да го направите ова пред да заспиете.

Будење и враќање во кревет (ВБТБ): Спиете три до пет часа, а потоа се будите и правите нешто околу 30 минути, според „Психологија денес“. Можете да прочитате книга или нешто слично, што ве опушта. Активноста не треба да биде премногу тешка за да не можете да заспиете потоа. Потоа вратете се во кревет со цврста намера (можете да го кажете тоа на глас) што ќе ја препознаете во сон што сонувате.

Луциден сон инициран од сетилата (SSILD): И оваа техника вклучува будење по пет часа сон. Но, наместо да ја изговорите фразата, размислете за вашите три сетила – вид, слух и допир – пред повторно да заспиете. Што гледате, слушате и чувствувате во тој момент додека сте будни? Откако ќе поминете низ секоја смисла, повторете додека не заспиете

Тестирање на реалност (РТ): Во основа, ова значи дека практикувате однесување со забележување во буден живот што ќе ви помогне да ја препознаете реалноста во животот од сонот. На пример, ако внимателно ја погледнете левата рака неколку пати на ден, теоријата вели дека на крајот ќе ја повторите оваа навика за време на спиењето, што ќе ве натера да станете луцидни без да се разбудите.

Целта на будењето додека вежбате овие техники е да го „пробиете“ вашиот циклус на спиење. Експертите веруваат дека REM фазата на спиење влегува побрзо и останува подолго колку што спиете. Значи, кога ќе се разбудите во текот на ноќта – и ќе го засадите ова „семе на свест од сонот“ – веројатно ќе влезете во REM состојба што ви овозможува да сонувате луциден сон.

Eskişehir escort - Sekabet kaç oldu -
Superbetin yeni adresi
-

Dinamobet link

-

kolaybet giriş yapamıyorum

- escort - Casinomaxi bağlan - Goldenbahis - Sultanbet - mobilbahis giris -
instagram takipçi hilesi