Омилениот пијалок на мажите првенствено го правеле жени, а потоа започнале обвинувањата за вештерки

30 март, 2021
1910e148a8217b5e90d6c013aa7c4aef60d72b3b

Каква врска имаат вештерките со вашиот омилен пијалок – пивото? Откријте го одговорот во следните редови.

Поставувајќи им го ова прашање на студентите на предавања за американската литература и култура, Стивен Харис од The Conversation обично добива тишина или нервозна смеа.

Историјата на пивото укажува на нималку магично наследство на трансатлантските предрасуди и родовите улоги.

Историја на потеклото на пивото

До 16-тиот век, подготовката беше женска работа, сè додека не започна валканата кампања да се обвинуваат жените што приготвуваа пиво за вештерки. Голем дел од иконографијата што ја поврзуваме со вештерки денес, од зашилена капа до метла, можеби потекнува од нивното здружување со пиварници.

Луѓето пијат пиво скоро 7.000 години, а првично го произведувале жени. Од Викинзите до Египќаните, жените приготвувале пиво за верски церемонии, но и како практичен и богат калориски пијалок за домашна употреба.

Од камено доба до 18 век, но и тогаш, пивото беше дел од домаќинството во повеќето семејства во Англија и другите делови на Европа. Овој пијалок беше ефтин начин на конзумирање и конзервирање на житни култури.

За работничката класа, пивото беше важен извор на хранливи материи, многу јаглени хидрати и протеини. Бидејќи пијалокот беше многу чест во исхраната на просечна личност, ферментацијата беше една од вообичаените домашни обврски за многу жени.

Некои претприемнички жени ја донеле оваа домашна вештина на пазарот и започнале да продаваат пиво. Вдовиците или невенчаните жени ги користеле своите вештини за ферментација за да заработат дополнителни пари, додека мажените жени се здружувале со своите сопрузи за да работат во бизнис со производство на пиво.

Враќајќи се на пазарите во Англија во средниот век или во ренесансата, веројатно ќе најдеме необична глетка на жени кои носат високи капи. Во многу случаи, овие жени стоеле пред големи котли, но тие не биле вештерки, тие се занимавале со пиво.

Зашилени капи за препознатливост

Тие носеле високи зашилени капи за да можат клиентите да ги видат на преполниот пазар. Пивото го транспортираа во казани. И оние кои продавале пиво надвор од продавниците не чувале мачки затоа што биле близу до демони, туку за да ги држат глувците подалеку од житото.

Некои тврдат дека иконографијата што ја поврзуваме со вештерки, од зашилена капа до котел, доаѓа од жени кои биле мајстори во подготовката на пивото. Но, исто како што жените добиваа основа на пазарите за пиво во Англија, Ирска и остатокот од Европа, започна Реформацијата. Религиозното движење, кое потекнува од почетокот на 16 век, проповедаше построги родови норми и го осудуваше вештерството.

Машките пивари ја виделе својата можност. За да се намали конкуренцијата во трговијата со пиво, некои пиварки се обвинети дека се вештерки и дека користеле котел за подготовка на магични напивки наместо пијалоци. За жал, гласините завладеаја над вистината.

Некои мажи навистина не верувале дека пиварките се вештерки. Сепак, многумина верувале дека жените не треба да трошат време правејќи пиво.

Овој процес одзема многу време и бара посветеност. Со часови се подготвувало пиво, се чистеле подови и се кревале тешки снопови на ‘рж и жито. Ако жените не готвеле пиво, ќе имале значително повеќе време да воспитуваат деца. Во 16 век, некои градови, како Честер во Англија, им забранувале на повеќето жени да продаваат пиво, загрижени дека младите жени ќе станат стари доселеници.

Доминантноста на мажите во индустријата за пиво се задржала

Доминантноста на мажите во индустријата за пиво е задржана, десетте водечки компании за производство на пиво во светот ги водат директори и главно ги имаат сите машки членови на одборот.

Водечките пиварници обично го прикажуваат пивото како машки пијалок. Некои научници дури отидоа дотаму што рекламите за пиво ги нарекуваат „прирачници за машкост“. Се чини дека ваква родова дискриминација постои и во помалите занаетчиски пиварници.

Студија на Универзитетот Стенфорд откри дека додека 17 проценти од пиварниците имаат директор, само 4 проценти од тие компании имаат пивски мајстор кој е жена или стручен супервизор кој го надгледува процесот на подготовка.

Не мора да биде така. Ова не беше случај во поголемиот дел од историјата.