НЕСВЕСНО ДОНЕСУВАМЕ 95% ОД НАШИТЕ ОДЛУКИ: Еве како реагираат нашите мозоци на Фејсбук и Инстаграм!

26 февруари, 2021
103203_woman-1446557-1920_f

За повеќето луѓе, одењето на Инстаграм или Фејсбук е секојдневна рутина што едвај ја забележуваме и за која сметаме дека не предизвикува посебни емоции кај нас.

Испитаниците биле замолени да се однесуваат како што би се однесувале инаку кога користеле Фејсбук и Инстаграм за време на истражувањето, додека истовремено современата невротехнологија ја забележала нивната активност на мозокот и емоционалната реакција.

-Нашата идеја беше да се обидеме, како професионалци, да научиме некои навистина длабоки работи за овие мрежи преку ова истражување. Што ги прави овие социјални мрежи толку важни? – вели директорот на DIRECT MEDIA United Solutions Јован Стојановиќ.

Шефот на невро-консултантски услуги на групата Оптимал ХР, д-р Николаос Димитриадис, изјавува дека „типичниот начин на кој претходно се обиделе да разберат што се случува, односно да имаат информации за однесувањето на нивните потрошувачи, е да ги прашаат“.

-Сега имаме технологија, методологија и наука со чија помош можеме да прочитаме што всушност се случува во самиот момент на искуство. 95% од нашите одлуки доаѓаат од потсвеста – објаснува лекарот.

Од испитаниците било побарано да се однесуваат како што би се однесувале инаку кога користеле Фејсбук и Инстаграм за време на истражувањето, додека во исто време била снимена нивната активност на мозокот и емоционалната реакција.

-Никогаш не сум размислувал низ какви емоции минувам додека „седам“ на социјалните мрежи – вели првиот испитаник.

Друг вели дека „мисли дека во 70% од ситуациите му е здодевно и затоа ги користи социјалните мрежи“.

Наспроти верувањето дека употребата на социјални мрежи не предизвикува посебна емоција, оваа невро студија покажа дека зад секој наш „скрол“ или „лајк“ се крие екстремно чувство на среќа – еуфорија. Мозочните бранови на испитаниците покажаа возбуда голема посветеност на содржината со мал замор на мозокот – таканаречената „совршена бура“, за која често не сме свесни или не сакаме да си признаеме.

-Содржината различно влијае на мене во зависност од расположението. Ако ги посетувам социјалните мрежи од досада, тогаш тоа не е некое доживување за мене – објаснува испитаникот Михаило Милановиќ (32).

Кога мозокот е волшебен како кога е на социјалните мрежи, тогаш, условно кажано, секој што ќе го прекине и ќе го одвлече вниманието од омилената содржина, ќе биде казнет. Значи, не е изненадувачка негативна емоција на телефонски повик или несоодветна реклама.

За да го задржиме нивото на хормон на среќа што се создава, ќе сакаме да останеме таму каде што сме пријатни што е можно подолго, и така се создава зависност.

Би можела да кажам дека нашата генерација е зависна – рече испитаничката Исидора Радоњиќ (31).

Испитаникот Алексеј Војиновиќ (23) верува дека тој е „од една страна зависник на социјалните мрежи“.

-Ние мора да ги едуцираме и обучиме особено младите генерации како да ги користат социјалните мрежи на вистински начин – заклучува д-р Димитриадис.