ЖИВОТНАТА ПРИКАЗНА НА ХЕДИ ЛАМАР: Секоја жена може да биде гламурозна. Само треба да застане во место и да изгледа глупаво! (ФОТО)

29 април, 2021
хелди ламар

Во документарниот филм режисерот Александра Дин и продуцентката Сузан Сарандон го следат приватниот и професионален живот на Ламар, која се прослави кога се соблече и се преправаше дека доживеа оргазам пред камерата во тогаш скандалозниот филм „Екстази“, во кој таа партнер беше југословенскиот актер Звонимир Рогоз.и потоа кариерата ја продолжи во Холивуд. Тие ја лансираа меѓу starsвездите таму, но тие навистина не знаеја што да прават со неа, па од една страна и дадоа улоги на заводници, егзотични танчерки и ледени европски аристократи, а од друга се обидоа да прикријат нејзината слободоумна сексуалност и исклучителна интелигенција. И тоа ужасно го изнервираше Хеди.

  • Секоја жена може да биде гламурозна. Таа едноставно мора да застане во место и да изгледа глупаво – еднаш рече отровно.

Пронајдокот на Хеди бил хоби, пишува во нејзината биографија Ричард Родос, историчар специјализиран за атомска бомба. Таа снимила два или три филма годишно, за еден месец и всушност имала многу слободно време. Не пиеше и не сакаше забави, па се фрли на пронајдоци.

Кога била мала, нејзиниот татко, виенски банкар, и ’објаснувал на прошетки како функционираат различните машини и појави со кои се соочиле. Во краток брак со производител на муниција и оружје, таа внимателно ги слушала техничките разговори што ги водел, а кога дошла во Холивуд, направила инвентивен агол со маса за цртање на едниот агол од дневната соба, додека нејзиниот ексцентричен милионер Хауард Хјуз беше пронаоѓач., Донираше помала, пренослива верзија на опремата што ја чуваше во нејзината гардероба на снимањето.

Својот најважен изум го создаде во 1941 година, по нападот на Јапонците врз Перл Харбор, во желба да и помогне на Америка, за која сметаше дека е нејзината нова татковина, да победи во војната. Тоа беше торпедо радиоводен со непредвидлив скок со фреквенција за да го избегне непријателот и да потоне германски подморници.

Нејзин партнер во тој неверојатен потфат беше американскиот авангарден композитор и пијанист Georgeорџ Антиле, кој своевремено беше опишан во списанието „Тајм“ како „човек со големина на виолончело“, поради неговата висина од само 160 сантиметри. Кога Хеди му го објасни својот план, тој веднаш сфати што и треба, бидејќи тој ги проучуваше промените и синхронизацијата на фреквенцијата за неговото најпознато дело, 25-минутната композиција „Балетска механика“ за удирања, сирена, гонг, воздушен пропелер и 16 механички пијана Композицијата е изведена не многу совршено во 1926 година во Париз, каде што Антаил живееше и се дружеше со Хемингвеј, oyојс и Стравински се додека не се пресели во Холивуд, каде што го поддржуваше своето семејство пишувајќи филмска музика, но и статии за ендокринологија.

Токму тоа и служеше на Ламар како изговор да се сретне со него, објаснувајќи дека е заинтересирана за зголемување на градите, а дури подоцна му призна дека му треба заради технолошки изум. Мислеше дека на почетокот нема да и поверува ако таа му ја кажеше вистината, затоа што скоро никој не можеше да комбинира привлечна млада актерка и напредна технологија. „Навистина е неверојатно што една жена толку убава и кревка како убавата Хеди може да има чувство за механика“, напишале во 1942 година во едно списание.

Роден во Виена во ноември 1914 година како Хедвиг Кислер, единица во богато еврејско семејство, Хеди сонувал за актерска кариера како дете, како и многу млади во космополитската австро-унгарска престолнина, каде што весниците најпрво се читаа на десет јазици весници.критика. Таткото Емил ја однесе на прошетка и во театар, ја читаше и и дозволи да изведува мали претстави под неговото биро, а мајката на Труд, поранешна пијанистка, ја научи да свири на пијано.

Глумев цело време. Ја имитирав мајка ми, како оди и како зборува. Ги имитирав гостите кои дојдоа да не посетат. Ги имитирав минувачите, службата – се сети Ламарова, која го напушти училиштето заради глума

Hedi Lamar

„Екстаза“, во која се појавува гола и глуми оргазам во страствен прељубен секс, премиерно беше прикажана во Прага во јануари 1933 година и предизвика таков скандал што папата Пиус XI го забрани. На крајот на истата година, Хеди наполни 19 години и веќе беше во брак со Мандла. Имаше толку многу фустани и накит колку што сакаше срцето, но живееше во златен кафез.

  • Тој беше монарх во неговиот свет – и во брак.Живеев во куќата како гостин. Јас бев кукла, нешто, уметничко дело што мора да се зачува – рече таа по актерката, која сфати дека со jeубоморен сопруг склон на контрола, никогаш нема да ја продолжи својата актерска кариера.

Мандл и забрани да снима, тој дури се обиде да ги купи и преостанатите копии на „Екстази“ за никој да не го гледа изразот на лицето на неговата сопруга додека водеше љубов. И така, побегна во Лондон, без скоро ништо, донесе само малку облека и накит, но имаше доволно да купи билет за Америка на бродот „Норманди“, по кој патуваше познатиот продуцент Луис Б. Мејер.

Иако на почетокот не сакаше, Мејер на крајот и понуди договор под услов да го смени името и така Хедвиг Кислер излезе од бродот во Њујорк во 1938 година како Хеди Ламар и, свесен за репутацијата на сексуалната бомба, учтиво одби да покажете им ги колената на насобраните новинари.

Откако ги помина првите шест месеци во Холивуд учејќи англиски и ослабе, таа го сними „Алжир“ со Чарлс Бујер и предизвика сензација: турбаните што ги носеше во таа реализација станаа нова мода, а холивудските блондинки почнаа да ја обојуваат косата црно и тие направете делител на средина, исто како и Хеди.

Актерката продолжи да снима филм по филм, со партнери како Кларк Гејбл и Спенсер Трејси и режисери како Виктор Флеминг и Кинг Видор, но стереотипните улоги што и беа дадени брзо и здодеаа. Бидејќи не беше склона кон бурен социјален живот, од досада се занимаваше со своите изуми, па меѓу другото, дизајнираше кутија за отстранување на користени ткива и му помогна на Хауард Хјуз, со кого беше во врска некое време , за да се усоврши дизајнот на авионското крило. Тој и рече дека таа е „генијалец“ и за возврат и позајми неколку негови хемичари да создаде таблета со нив што ќе се претвори во еден вид кока-кола кога ќе се раствори во вода, но патентот не успеа затоа што, како што рече Ламар и самата призна., пијалокот имал благ вкус како „алка селцер“.

Hedi Lamar

Хеди ретко консумираше алкохол, секогаш пиеше Кока-Кола измешана со вода, а најмногу и се допаѓаше сок и млеко од брусница. Никогаш не пушела, иако рекламирала цигари Lucky Strike. На сетот, таа знаеше да јаде од досада, па затоа, на големо незадоволство на костимографот Едит Хед, се „задуши“ во тешките виенски пецива на пробите на костумите за нејзиниот можеби најголем успех, спектаклот „Самсон и Делила“, во која таа блескаше во 1949 година. тесен фустан направен од пердуви од паун, одгледан лично од режисерот Сесил Б.Демил.

Холивудската опсесија како да ја иритираше Ламар.

„Мислам дека мозокот е многу поинтересен отколку што изгледа“, рече таа, но не покажа многу повеќе на платното од надворешната страна.

Критичарите не ја пофалија нејзината глума, а некои улоги, како што е улогата на заводничката Тонделахо, беа отворено исмевани. Нејзината кариера постепено опаѓаше и никогаш не најде мир во приватниот живот. Веднаш штом пристигна во Холивуд, се омажи за 20-годишната сценаристка Geneин Марки, заводник кој ги придоби жените со својот шарм и разговор, но во брак во кој го посвои своето новороденче Џејмс – кој веројатно беше нејзин биолошки син – преживеа само една година. Во бракоразводната парница, таа се пожали дека Марки за тоа време поминала само четири вечери сама со неа.

Во третиот брак, со актерот Johnон Лодер, таа ги роди ќерката Дениз и синот Ентони, се ослободи од посвоениот Jamesејмс и наскоро се разведе. Кога се омажи за Швајцарецот Теди Стофе, сопственик на ноќниот клуб „Ла Перла“ во Акапулко, во 1951 година, Ламарова го распродаде целиот свој мебел од Холивуд, до последните детали, вклучувајќи перална и четка за заби, за да започне нов живот.

Hedi Lamar

Но, тој брак траеше точно една година и таа се врати во Холивуд за да се омажи уште двапати, последен пат со адвокат кој ги водеше нејзините судски процеси за развод.

Ламаров и Антаил го патентираа торпедото со скокање со фреквенција во 1942 година и го понудија пронајдокот на американската морнарица, која, како што се очекуваше, го отфрли. Адмиралите не веруваа во оружјето смислено од актерката и композитор и беа засновани врз принципот на механичко пијано. Сепак, по некое време, тие сфатија дека пронајдокот е многу вреден и почнаа да го користат, но само за време на кубанската ракетна криза во 60-тите години на минатиот век, по истекот на патентот во 1959 година, истата година кога почина Антаил. Ниту тој, ниту Хеди не заработија ништо од сето тоа. Признание за нивната пионерска работа стигна дури во 1997 година, кога Здружението за електроника им ја додели наградата.

  • Крајно време беше – прокоментира Ламарова, која живееше до 2000 година.

Некаде во средината на 1970-тите, кога нејзината кариера целосно згасна, таа се пресели во Newујорк, каде што живееше на таблети од витамини и бифтек, гледаше стари филмови на телевизија ноќе и спиеше долго наутро. Последните денови од животот ги помина во Орландо, Флорида, каде и покрај топлата клима, ретко излегуваше надвор бидејќи беше практично слепа и го наруши лицето со низа пластични операции.

обидувајќи се да го задржи изгледот за кој тврди дека не и бил важен. Била во контакт со најблиските по телефон, со разговори кои траеле до шест часа. По нејзината смрт, таа била кремирана, а пепелта и се расфрлала во виенската шума, каде што одела заедно со својот обожавател татко.

Hedi Lamar