ДАЛИ ТРЕБА ДА ЗЕМАМЕ ВИТАМИНИ ПРЕКУ ЛЕТО? Доктори одговараат: Како да пиете витамини и минерали

8 јуни, 2021
Opera Snapshot_2021-06-08_052523_www.alo.rs

Д-р Верослава Станковиќ, специјалист за исхрана и фармаколог од Медицинскиот факултет, професор Јанко Самарџиќ, зборуваше за исхраната по короната, зајакнување на имунитетот, витамини, минерали и најдобриот начин да ги надоместите.

Која храна го зајакнува, а која го ослабува имунитетот?

“Имунитетот е слаб со шеќер, засладено кафе, слатки, но и прекумерно внесување на овошје и зеленчук. Не треба да претерувате со фруктоза во свежо овошје. Витамините и минералите се заштитни материи, тие го штитат организмот, цинкот и селенот, антиоксиданси … Тие ни се неопходни, ги имаме овие намирници и треба да ги јадеме сурови или лесно преработени. Особено витамини, тие се уништуваат на високи температури, додека минералите остануваат активни подолго”, рече таа.

Витаминот Ц има корисни ефекти за настинка, преку разни вируси, грип, антиоксидантни и антиинфламаторни ефекти се многубројни, помага кога се зема железо за подобро да се апсорбира …

„Кога зборуваме за витамини, јас, како фармаколог, можам само да кажам дека не зборуваме за терапевтски ефект, туку за превенција на болеста“, рече професорот Самарџиќ.

“Се наоѓа во овошјето и зеленчукот, пред сè, црвената пиперка е одличен извор, особено зелената, исто така се вели дека црвената пиперка има доволно количество. Исто така, ќе ги задоволи минималните дневни потреби, од 75 милиграми. Цитруси, киви , зелката е одличен извор на витамин Ц. Кога станува збор за лимонот, на 60 Целзиусови степени, витаминот Ц ги губи својствата, ако го ставите во чај го уништувате. Нема доволно витамин Ц во лимонадата, затоа ако можете , јадете лимон на парчиња “, рече таа.

Дали витамин Д треба да се зема во текот на летото?

“Недостаток на витамин Д е многу чест кај нашата популација, а сега ковид дополнително ја зголеми нашата свест за неговата важност. Ако имаме доволно, умерено изложување на сонце, некои студии велат дека 15-20 минути се доволни во текот на денот, нема потреба од дополнителни витамини. Кога ќе започне есента и зимата, веќе немаме доволно ендогена синтеза преку кожата, а потоа се препорачува внесување преку храна и додатоци“, рече тој.

Кога станува збор за храната која е најбогата, постојат одредени видови риби и „збогатено“ млеко.

„Северноморските риби се полни со витамин Д, како и со збогатени млечни производи, кои содржат и витамин Д и калциум, сигурно“, рече таа.

Многу жени понекогаш се двоумат да земат витамини од групата Б, бидејќи слушнале дека на тој начин ќе се здебелат, но д-р Станковиќ го негираше тоа.

“Јас постојано го користам комплексот витамини Б и немам проблеми со дебелеење. Го одржува периферниот нервен систем, потребно е да има доволно витамини Б1, Б6 и Б12, навистина нема да има никакви проблеми”, рече таа.

Како да пиете витамини и минерали? Наутро, навечер, на празен стомак?

“Ние советуваме Б комплекс да се зема наутро, кога станува збор за витамин Д е за попладне, тој подобро ќе се апсорбира со храна во стомакот. Минералите, зависи од симптомите, кога треба да го земеме. Ако прашувате дали на празен стомак, ако нема строго предупредување за лек или додаток да не се зема така, ќе го земеме со оброк “, рече проф. Самарџиќ.

„Со додатоци, не треба да земате растителна храна како спанаќ, зелена боја, тие врзуваат минерали за себе и се разменувачи, тие ќе ги исфрлат од организмот“, заклучи д-р Станковиќ.

Eskişehir escort - Sekabet kaç oldu -
Superbetin yeni adresi
-

Dinamobet link

-

kolaybet giriş yapamıyorum

- escort - Casinomaxi bağlan - Goldenbahis - Sultanbet - mobilbahis giris -
instagram takipçi hilesi