Eкспертите советуваат: Бидете ВНИМАТЕЛНИ, ова се најлошите хранливи совети: Прават повеќе лошо, наместо добро!

20 септември, 2020
храна

Експертите за правилна исхрана и вежбање издвоија некои од најчестите и најлоши митови за исхраната и ни открија што треба да правиме ако сакаме да го зачуваме нашето здравје и форма.

Одземање и додавање калории

Губењето тежина и одржувањето на телесната тежина е малку посложена задача отколку одземањето и додавањето калории, а користењето на овој метод може да доведе до сиромашна диета што може да предизвика долгорочно оштетување на менталното и физичкото здравје. Покрај тоа, некои намирници, иако многу нискокалорични, можат да бидат штетни за здравјето.

Наместо да броите калории, подобро да се фокусирате на избор на храна што одговара на вашиот тип на тело, што ќе ги балансира хормоните, ќе помогне во согорувањето на маснотиите и ќе го подобри метаболизмот. Не постои општа формула за избор на овие намирници и таа варира од индивидуа до личност, но важно е да се балансира внесот на протеини, здрави масти и јаглехидрати во исхраната. Исто така, треба да вклучите повеќе свежа храна како зеленчук и овошје во вашата исхрана.

Дали ги сменивте навиките за јадење во последните неколку години?

Елиминација на јаглехидрати од исхраната

Еден од најлошите и најраспространетите митови за храна во последно време е оној за штетноста на јаглехидратите, кој треба целосно да се отстрани од исхраната. Како прво, не сите јаглехидрати се исти, и како важен извор на енергија, тие му даваат на нашето тело издржливост, концентрација и овозможуваат побрзо закрепнување.

Иако одбивањето на јаглехидрати може да даде резултат, тоа не е одржливо на долг рок, бидејќи го лишува телото од витални хранливи материи. Наместо да ги исфрлите сите јаглени хидрати од вашата исхрана, обидете се да ги замените рафинираните житни култури, како што се оние во белиот леб, со помалку преработени како што се оние од ‘ржан леб и да ги прилагодите порциите на балансирана исхрана со други хранливи материи.

Вежбањето ќе ги исправи грешките во нездравата диета

Како начин да се постигне оптимално здравје, експертите препорачуваат здрава, урамнотежена исхрана и редовно вежбање. Идејата дека ќе го имате телото од вашите соништа само благодарение на вежбањето е еден од најголемите митови.

Прекумерното вежбање, спротивно на популарното верување, ја стимулира реакцијата на организмот на стрес, а кога сме преплавени со кортизол и адреналин, многу е потешко да изгубиме тежина. Наместо напорни вежби по препорака на „гуру за фитнес на Инстаграм“, попаметно е да вежбате на начин на кој се чувствувате пријатно и што ви дава задоволство. Обидете се да вежбате 30 до 45 минути, пет пати неделно, со ден или два одмор секоја недела.


Сите шеќери се исти и нивниот внес треба да биде ограничен

Шеќерот во овошјето значително се разликува од шеќерот во слатки и разни слатки, а овошјето, за разлика од слатките, му дава на организмот влакна, витамини, минерали и подолго чувство на ситост.

Сепак, за урамнотежена исхрана, не треба да претерувате со внесот на овошје.

Брзо враќање на телото во форма со детоксикација

 Идејата за губење на тежината и обликување на телото со детоксикација е многу раширена денес, но не држи вода. Всушност, слабеењето што ќе го забележите на почетокот е многу често маса на вода, и иако ќе почувствувате зголемување на енергијата, слабеењето брзо ќе престане. Покрај тоа, неправилната диета може да го оштети метаболизмот. Општо правило е дека колку е поекстремно дејствието што го преземаме, толку е екстремна реакцијата. Во пракса, се покажа дека колку подолго и побавно се топат килограмите, толку подолго телото ќе остане во форма. Значи, здравото тело во добра форма е долготраен и континуиран процес, а не производ на брзи и магични диети и детоксикации.

Храната што се рекламира како „диетална“ или „нискокалорична“ е вистинскиот начин за слабеење.

Ако се обидувате да изгубите тежина или да ја одржувате телесната тежина, во продавниците во широк лак, заобиколете ги полиците со храна што на пакувањето е означена со „диетална“ или „нискокалорична“. Високо обработената храна треба да се избегнува што е можно повеќе и наместо тоа да се троши колку што е свежа храна подготвена според здрав и избалансиран план на исхрана како што е предложено од Џејмс Дуиган, творец на популарната диета „Чиста и посна“.