Овие 20 намирници се најдобри во борбата против стареењето

9 август, 2020
NAMIRNICI

За младешка кожа, ќе помогне и зелената храна, како спанаќот, брокулата и грашокот. Цинк е исто така одговорен за побрзо зараснување на раните. Се наоѓа во семки од тиква, компири, кикирики…

Возраста, пред сè, се рефлектира во физичкиот изглед, потоа во физичката активност и менталното функционирање, рече д-р. мед. Викица Кроло во книгата „Најдоброто од диетиката“. Таа додава дека има многу подобри опции отколку да користите крем против брчки, а тоа се исхрана и начин на живот. Ова вклучува непушење и редовна физичка активност.

– Исхраната заснована врз внесот на цели зрна, овошје, зеленчук, млечни производи со малку маснотии и месо и риба, навистина содржи сè што е потребно за да се забават ефектите од стареењето – вели Др. Кроло.

Оние кои се изложени на стрес и психофизички напори треба да посветат посебно внимание на исхраната. Пациентите исто така припаѓаат на ризичната група. Хијалуронска киселина, која ја подмачкува кожата и зглобовите, е исто така важна за здрава и младешка кожа.

Храната богата со хијалуронска киселина помага во зајакнувањето на сврзното ткиво околу зглобовите и ‘рскавицата, ја хидрира кожата и им овозможува на раните да заздрават побрзо.

Хијалуронска киселина служи и во борбата против брчките и го зачувува младешкиот изглед на кожата. Најголем извор на хијалуронска киселина во храната се делови од животинско потекло кои содржат многу од оваа супстанца, како што се кожата, ‘рскавицата и зглобовите, вели нутриционистот Оjaа Мартиниќ.

Супа од кокошка коска, исто така, помага во лекувањето на настинки и грип, бидејќи хијалуронска киселина овозможува создавање на бариера преку која вирусите и бактериите не можат да навлезат во телото.

– Витаминот Ц, неопходен за синтеза на колаген, главна компонента на сврзното ткиво, е исто така важен за производство на хијалуронска киселина во организмот. Витаминот Ц го има во пиперките, доматите, зелката и карфиол – објаснува Мартиниќ во книгата „Најдоброто од диететиката“ што може да се најде на веб-страницата на Координацијата на хрватската семејна медицина. Магнезиумот, кој е составен дел на хлорофилот во растенијата, е исто така клучен за производство на хијалуронска киселина. Значи, за младешка кожа, ќе помогне и зелената храна како спанаќ, брокула и грашок. Бананите, јаболката и крушите се исто така богати со магнезиум.

Цинк е исто така одговорен за побрзо зараснување на раните. Исто така го зајакнува имунитетот и е многу важен за мажите, бидејќи го спречува зголемувањето на простатата и влијае на импотенција и производство на тестостерон.

– Цинк може да се најде во семки од тиква, компири, кикирики, грав и месо – вели Оjaа Мартиниќ.

Омега 3 масните киселини се важни за менталната свежина. Повеќето од нив се во рибата, па затоа треба да биде вклучена во менито најмалку двапати неделно. Тие исто така се наоѓаат во ленено семе, ореви, соја и тофу. Омега 3 се специјална група во незаситени масни киселини и припаѓаат на основните хранливи материи што ни се потребни за живот што организмот не може сам да ги произведува.

Пробиотиците одржуваат рамнотежа помеѓу добрите и лошите бактерии во цревата. Важно е да ги вклучите во вашата дневна исхрана, а храната богата со пробиотици се јогурти, кефир, сирење, колбаси и кисела зелка.

20 супер намирници против стареење

ПИПЕРКА БАБУРА има многу витамин Ц, неопходен за производство на колаген, и е одговорен за убава и добро негувана кожа.

ЗЕЛКА – Одлична е за имунитет, но и за одржување на младоста. Добра е за кожата и е богата со витамин Ц.

ЈАГОДИ – Тие се богати со витамин Ц, со што се зголемува производството на колаген и ја обновуваат кожата оштетена од сонце.

ЈАБОЛКА – Тие содржат антиоксиданти како флавоноиди и полифеноли кои ги поправаат оштетените клетки и го подобруваат варењето на храната.

КАРФИОЛ – Тој се полн со антиоксиданти кои имаат антиинфламаторни ефекти. Го зачувува здравјето на кожата и го промовира растот на косата.

ДОМАТИ – Ликопен во доматите спречува слободни радикали да ги уништуваат коските, и ја штити кожата од ефектите на сонцето.

ЃУМБИР – Го штити мозокот од губење на меморија поврзана со возраста, ги отстранува токсините од телото, ја подобрува циркулацијата и тенот.

ПЧЕНКА – Содржи тиамин потребен за производство на енергија и зачувување на когнитивните функции. Богат е со витамин Ц.

ТИКВА – Поради манганот содржан во тиква, го подобрува варењето и растот на коските, а богат е и со витамин Ц.

ЛЕМОН – Богат со витамин Ц, кој е важен во производството на колаген, а исто така е и антиоксиданс кој ја зачувува младоста на кожата.

ГРАВ – го забавува стареењето на клетките, како и на кожата. Тој е одличен извор на протеини, но и витамини и минерали.

ПРАСКИ  – Тие се богати со витамини и минерали, содржат лутеин за очите, го штитат мозокот и се особено богати со витамин А.

БРОКУЛИ – Богати е со витамин Ц и затоа помага во зачувување на кожата и ја намалува видливоста на брчките и калиумот за коските.

ЛУБЕНИЦА – Богата со вода, му обезбедува на телото хидратација, и е богата со витамини А, Ц, ликопен и бета-каротин. Исхраната богата со лубеница, краставица и диња спречува формирање на брчки и го одржува мазноста и светлиот изглед на кожата.

БОРОВИНКИ – Заштитете го организмот од разни видови на рак и забавете го процесот на стареење на кожата.

РИБИ И ШКОЛКИ – Тие се богати со омега 3 масни киселини и цинк, што е неопходно за производство на хијалуронска киселина.

AВОКАДО – Содржи незаситени масни киселини, калиум, железо, бакар, фосфор, магнезиум, витамини А, Ц и Е и е извор на растителни влакна.

Ф’СТАЦИТЕ се одлични за кожата и организмот бидејќи се богати со витамин Е и омега 3 масни киселини.

ЈОГУРТ – Пробиотиците ја штитат цревата со одржување рамнотежа помеѓу бактериите во цревата.

СПАНАЌ – Богат со бета-каротин што ја штити кожата од ефектите на изложеноста на сонце, но и витамин Е кој ја регенерира кожата.