Јадете повеќе и ослабете: Обратната диета гарантира дека нема повторно да се здебелите

26 октомври, 2020
dijeta1-830x0

Маките на сите дебели луѓе конечно завршија!

Звучи премногу добро за да биде вистинито – јадете повеќе и ослабете! Принципот на „обратна диета“ најпрво го промовираше личниот тренер на Ким Кардашијан, а потоа се појавија нутриционистите ширум светот тврдејќи дека овој принцип навистина „делува“.

Чипс, сирење, хамбургери, свежо печена сланина… Ќе се согласите дека ниту еден нутриционист не би ја препорачал оваа храна на некој што сака да биде здрав и фит. (Ние ги исклучуваме поборниците за диета LCHF, но тие не би препорачале чипс ниту под режимот на кето.) Но, откако ќе ја достигнете посакуваната тежина, дозволена е целата наведена храна, дури и пожелна за одржување на телесната тежина.

Слабеењето вклучува воздржување од одредена храна, па дури и од одредени групи на храна, меѓу кои јаглехидратите и мастите најчесто се наоѓаат на „обвинителната клупа“. Штом телото се навикне на поголема количина на растителни влакна и храна што содржи повеќе вода, вишокот тежина почнува да се топи, апетитот е намален, желбата за слатки и тесто се губи…

Но, кога бројот на вагата ја покажува посакуваната тежина, многумина забораваат и брзаат кон сè што им било одбиено за време на диетата. Потоа, тука е таканаречениот јо-јо ефект, односно враќање на килограмите побрзо отколку што се ослободија од нив.

За да се спречи тоа да се случи, нутриционистите советуваат веднаш штом ќе ја завршите програмата за диети, во вашата исхрана полека внесувате една „забранета“ храна, но во мали количини и само повремено.

Телото тогаш нема да копнее по храната што сте ја исфрлиле ниту, пак, ќе „заспие“; тоа ќе „преквалификува“ и ќе започне да согорува повеќе калории отколку порано.

Сепак, не опуштајте се премногу; ако брзате да уживате во закуски, слатки, колачи, газирани пијалоци и / или алкохол „преку ноќ“, изгубената тежина ќе почне да се враќа „со брзина на светлината“! Клучно е да бидете умерени во враќањето на „забранетата храна“ и да продолжите да вежбате како што правевте за време на диетата.

Зошто нема да добиете тежина ако јадете слатки?

Главниот проблем на дебелите луѓе е односот помеѓу мускулите и маснотиите. Кај фит луѓето, мускулите се пред маснотиите, додека кај дебелите е поинаку. Кога ја менувате вашата исхрана и јадете храна богата со нутриционизам наместо „празни калории“, односот на мускулите и маснотиите почнува да се менува во корист на мускулите.

Овој процес се забрзува ако започнете да вежбате за време на диетата (повеќето дебели луѓе имаат прекумерна тежина не само поради несоодветна исхрана, туку и поради апсолутен недостаток на вежбање). Колку повеќе мускули имате, толку помалку маснотии имате и повеќе калории согорувате. Кога ќе ја достигнете посакуваната тежина и ќе изгубите вишок маснотии, мускулите продолжуваат да согоруваат калории, така што можат да „согорат“ дури и мал вишок што го внесувате преку чоколадо, чипс или бисквити.

Значи, ако сакате да бидете фитни засекогаш, прво изберете режим на исхрана и вежбање што ќе ви помогне да се ослободите од вишокот маснотии во телото, а потоа слободно вклучете ги омилените деликатеси во вашата исхрана и продолжете да вежбате – нема да се здебелите!