Неколку ПРИЧИНИ зошто е добро да го ставите ГРОЗЈЕТО на листата на исхрана: Превенција од карцином, превенција на срцеви заболувања…

9 август, 2020
dreamstime-s-85974765

Грозјето со своите сочни, слатки или кисели зрна нуди изобилство на хранливи материи, витамини и минерали потребни за нашето тело. Секое зрно е добар извор на железо и калиум кои помагаат во спречување на анемија и грчеви во мускулите.

За здравјето на коските

Студијата спроведена од Универзитетот во Тексас објави дека дневното консумирање на грозје може да помогне во олеснување на болките во коленото, особено оној предизвикан од симптоматски остеоартритис. Грозјето содржи антиоксиданти од кои најважен и најкорисен е оној познат како полифеноли, што може да помогне во подобрување на подвижноста и флексибилноста на зглобовите.

  • Превенција од карцином

Грозјето содржи моќни антиоксиданти познати како полифеноли кои можат да помогнат во забавување или спречување на многу видови на карцином на белите дробови, хранопроводот, фаринксот, устата, простатата и дебелото црево. Ресвератролот присутен во црвеното вино е познат како добар за здравјето на срцето и е еден вид полифенол кој се наоѓа во лушпата на црвено грозје.

  • Превенција на дијабетес

Студијата објавена во BMJ во 2013 година открила дека одредени овошја, но не и сокови, можат да помогнат во намалувањето на ризикот од дијабетес тип 2 кај возрасни. За време на студијата, најмалку 6,5% од учесниците развиле дијабетес, но истражувачите откриле дека консумирањето 3 оброци неделно со грозје, боровинки, јаболка, суво грозје или круши го намалуваат ризикот од дијабетес тип 2 за 7%.

  • Здравјето на очите

Грозјето помага во промовирање на здравјето на очите преку директно спротивставување на оксидативниот стрес со сигнализирање на промени на клеточно ниво. Вклучувањето грозје во вашиот план за јадење резултира со пониско ниво на воспалителни протеини и повеќе заштитни протеини во мрежницата, што е дел од окото што содржи клетки одговорни за светлина, познати како фоторецептори.

  •  Превенција на срцеви заболувања

Грозјето помага да се зголеми нивото на азотен оксид во крвта, со што се спречува формирање на згрутчување на крвта. Грозјето е ефикасен начин да ги намалите вашите шанси да имате срцев удар.

  •  Намалете го ризикот од Алцхајмерова болест

Ресвератрол, корисен полифенол присутен кај грозјето, помага во намалување на нивото на амилоид-бета пептид кај пациенти кои страдаат од Алцхајмерова болест. Студиите сугерираат дека грозјето може да помогне во подобрување на здравјето на мозокот и да го одложи почетокот на дегенеративни невронски заболувања.

  •  При лечење од заболување на бубрезите

Грозјето, кое содржи висок процент на вода може значително да ја намали киселоста на уринарната киселина со поттикнување на мокрење. Тие исто така помагаат во отстранувањето на уринарна киселина од системот со што се намалува притисокот и стресот врз бубрезите. Грозјето има ефект на чистење на вашето тело.

Како да вклучите грозје во вашата исхрана:

Покрај многуте здравствени придобивки од грозјето, постојат многу основни минерали и витамини А, Б-6, Б-12, Ц и Д, железо, магнезиум, калциум и витамини. Но, не треба да се преоптоварувате со грозје, бидејќи ова овошје содржи и шеќер.

Се препорачува зрната да бидат вклучени во индивидуален неделен план за исхрана најмалку 3-4 дена. За подобра корист секогаш треба да консумирате овошна мешавина. Но, ако консумирате само грозје тогаш дневното сервирање може да биде 2-3 грозда, пишува „1maltaltips“.