Како влијае гумата за џвакање на вашето тело?

11 октомври, 2020
мастикииии

Ако погледнеме низ историјата, луѓето отсекогаш џвакале разни супстанции: од смола и восок од парафин до модерна гума за џвакање. Очигледно, гума за џвакање има повеќе отколку само навика или тренд.
Гумата за џвакање има многу добри ефекти врз телото, но и некои лоши. Еве преглед на најважните:

Влијае на забите
Гуми за џвакање без шеќер е ефикасно средство за отстранување на бактериите, со што се штитат забите од расипување и се создава дополнителна плунка што ги мие киселините и остатоците од храна. Исто така, докажано е дека ја зајакнува глеѓта на забот.

Од друга страна, ако гумата за џвакање содржи шеќер, тоа негативно влијае на здравјето на забите.

Позитивно влијае на меморијата
Џвакањето го зголемува срцевиот ритам, протокот на крв и ја подобрува испораката на кислород до мозокот.

Еден од позитивните ефекти е исто така когнитивна стимулација: ја подобрува будноста, обработката на информации, донесување одлуки и меморијата. За жал, ова не работи на долг рок – работи само ако џвакате непосредно пред или за време на предизвикувачки задачи.

Влијае на слабеење
Џвакањето понекогаш може да го потисне апетитот. По џвакање гума за џвакање наутро, луѓето се чувствуваат помалку гладни. Слатко е и има малку калории, па затоа може да ви помогне да го намалите грицкањето за сè друго.

Џвакањето исто така ја зголемува потрошувачката на енергија, го забрзува метаболизмот и ве прави помалку уморни после јадење.

Може да предизвика проблеми со вилицата
Постојаното џвакање може да доведе до нарушување што влијае на зглобовите на вилицата и мускулите околу вас.

Секое неприродно движење на вилицата е придружено со силна болка што понекогаш се шири на вратот и рамената. Ризикот е особено голем ако џвакате во моменти на стрес, бидејќи луѓето имаат тенденција несвесно да стиснуваат заби кога се нервозни.

Влијае на мозокот
Гума за џвакање има антистресно дејство и помага во подобрување на расположението. Го намалува нивото на кортизол, а едноставниот чин на џвакање ги релаксира повеќето луѓе. Ги растерува вознемиреноста и заморот и го крева расположението во текот на денот.

Од друга страна, постојаниот притисок врз вилицата ја зголемува фреквенцијата на мигрена и главоболка. Во некои случаи, може да се појават хронични главоболки. Значи, ако имате предиспозиција за мигрена, би било добро целосно да избегнете гума за џвакање.