Може ли цинкот да ја ублажи инфекцијата? Еве што вели новата студија!

27 септември, 2020
Brunette sneezing in a tissue

Цинкот е хранлива состојка позната по своите антивирусни својства, а прашањето дали може да помогне да се спречи ширењето на КОВИД-19 го привлече вниманието на научната заедница во последните месеци. Може ли цинкот да биде еден од клучевите за силен имунитет и спречување на воспаленија предизвикани од нов вирус? Нема дефинитивен одговор на ова прашање, но неодамнешното истражување сугерира можна врска помеѓу пониските нивоа на цинк во крвта и посиромашните здравствени резултати кај луѓето со КОВИД-19.

Авторите на студијата забележаа дека пониските нивоа на цинк се поврзани со поголемо воспаление за време на инфекцијата и посиромашен исход на третманот. Сепак, ова не докажува дека едното го предизвикува другото. Тоа само ја покажува поврзаноста помеѓу хранливите материи и болестите.

Одамна е познато дека цинкот го скратува времетраењето и ја ублажува сериозноста на настинките. Придонесува за развој на клетки кои се одговорни за одбрана на организмот од токсини или странски материи. Ако немате доволно цинк, вашиот имунитет ќе страда и ќе бидете поподложни на болести. Покрај тоа, тоа е важно во заздравувањето на раните и синтезата на протеините.

Цинк и имунитет

Пред да одите на резерви на цинк, имајте на ум неколку работи. Прво, студијата беше ограничена на мала група на пациенти во една болница. Авторите признаваат дека се потребни дополнителни истражувања за да се процени терапевтскиот ефект. Наодите презентирани на онлајн конференцијата допрва треба да бидат објавени во рецензиран медицински журнал и во моментов се сметаат за прелиминарни.

Цинкот има одредени антивирусни ефекти и делува за поддршка на имунитетниот систем и за контрола на воспалението, но слични ефекти се забележани и кога станува збор за селен и витамин Д. Луѓето треба да внесат доволно овие хранливи материи преку својата диета. Ако се загрижени, тие можат да земаат додатоци со неколку различни хранливи материи во договор со докторот.

Ниските нивоа на цинк во крвта се последица на несоодветно внесување или апсорпција на минерали. Апсорпцијата е потешка од растителна храна отколку од животински извори, така што има поголеми шанси цинкот да има недостаток на вегетаријанци. Најмногу цинк има во остригите, црвеното месо, мешунките, семките од тиква и оревите.