Стар 2000 години, полн со Ц витамин: Оваа намирница е „златен рудник“ за вашето здравје!

1 октомври, 2020
203589_shutterstock-420435721_ls


Се смета дека киселата зелка потекнува од Кина, датира од пред 2000 години. Бидејќи во тоа време немало современи форми на зачувување на храна, како што се фрижидери и замрзнувачи, единствениот начин храната да не се расипе брзо беше процесот на ферментација.

Ферментацијата на зелката се смета за најстар вид зачувување на зелка и затоа се смета за еден од најважните извори на храна од 4 век п.н.е. Денес киселата зелка најчесто се служи со јадења и е многу популарна во Централна Европа, поточно во Германија. Има бројни здравствени придобивки, имајќи предвид дека има доволна количина на витамини Ц и К, доволно растителни влакна, а исто така ја зголемува енергијата и имуниот систем со железо. Иако има бројни предности, таа треба да биде умерена, бидејќи зелката се ферментира со сол и е полна со натриум.

Половина чаша кисела зелка содржи 20 проценти од препорачаната дневна количина на натриум. Покрај тоа, содржи 13 калории, од кои 0 грама маснотии, 4 грама влакна, 7 грама јаглехидрати, 2 грама шеќер и 1 грам протеини. Од есенцијалните микроелементи, содржи натриум, витамин Ц, витамин К, железо, манган, витамин Б6 и фолна киселина.


1. Го подобрува варењето на храната

Кисела зелка содржи пробиотици, здрави бактерии кои први се борат против токсините во организмот и штетните бактерии. Тие исто така можат да го подобрат варењето на храната, како и целокупното здравје и да спречат дијареја предизвикана од внес на антибиотици. Истражувањата покажаа дека тие ја намалуваат и надуеноста и запекот.

2. Го подобрува имунитетот

Како што споменавме, оваа супер храна е богата со пробиотици и тие ја подобруваат рамнотежата на бактериите во желудникот, што го прави вашиот ѕид на желудникот здрав, и не пушта несакани материи во остатокот од телото, заштитувајќи го вашиот имунолошки систем


3. Го зајакнува срцето

Голем број на влакна и пробиотици го намалуваат нивото на холестерол, додека витаминот К2 го намалува ризикот од срцеви заболувања спречувајќи формирање на депозити на калциум во артериите. Една студија покажа дека редовното внесување на витамин К2 го намалува ризикот од смрт од срцеви заболувања за дури 57%, во период од седум до 10 години. Додека друга студија покажа дека жените можат да го намалат ризикот од срцеви заболувања до 9% за секои 10 микрограми витамин К2 што ги внесуваат дневно. На пример, една чаша кисела зелка содржи околу 6,6 микрограми од овој витамин.