Каква супернамирница! 3 докази дека треба почесто да јадеме јајца

29 јули, 2021
62128460-jaje-salata

Јајцата се ефтин извор на протеини што обезбедуваат раст и развој на сите телесни ткива. Еве зошто треба да ги јадеме почесто, без оглед на количината на холестерол во протеинските бомби.

Тешко е да се најде храна која има кулинарска флексибилност како јајцето. Може да се подготви на различни начини и е неизбежен додаток на различни колачи, тестенини, креми за торти и колачи. Сто грама јајца содржат околу 150 калории, па во зависност од обработката, можеме да го наречеме диетална храна.

Ќе внесеме најмалку калории во организмот ако јадеме јајце варено со лушпа или поширано во вода, а бројките значително ќе се зголемат ако го пржиме во масло и го измешаме со друга висококалорична храна како што се сланина и сирење. Две третини од јајцата се окупирани од нискокалорична белка од јајце (приближно 50 калории на сто грама), додека жолчката е примарен извор на маснотии (околу 350 калории на 100 грама).

Одличен извор на протеини

Јајцето е одличен извор на протеини – сто грама содржи околу 13 проценти од оваа важна супстанца која го гради целото ткиво на телото и е неопходна за градење мускули. Во исто време, тоа е единствената природна храна која ја задржува целата своја хранлива вредност со готвење во лушпата. Покрај тоа, тој е одличен извор на фосфор, селен, пантотенска киселина и витамини А, Б12 и Д.

Исто така, содржи железо, цинк, калиум и витамин Е. Не треба ни да ја фрлите лушпата – таа е извор на калциум и магнезиум и ќе биде особено корисна како ѓубриво за почвата. Скршете ја лушпата од јајца на мали парчиња и „нахранете ја“ вашата градина со нив.

Извор на добар или лош холестерол?

Едно големо јајце содржи повеќе од 200 милиграми холестерол, што е многу голема количина. Иако овие податоци се користат со децении за пропагирање на неговата штетност по здравјето на луѓето, бројни студии покажаа дека холестеролот од јајцата нема негативно влијание врз холестеролот во човечката крв.

Покрај тоа, се покажа дека редовното консумирање на жолчки од јајце го зголемува ХДЛ или добриот холестерол, додека нивото на ЛДЛ или лошиот холестерол се сведени на прифатливи граници.

Не треба да се заборави дека јајцата се богати со антиоксиданс лутеин, кој спречува макуларна дегенерација на окото и го штити овој орган од предвремено губење на видот.