5 митови за вежбање што сте ги правеле тотално погрешно, а особено жените!

13 мај, 2020
Naslovna

Речиси и да нема човек кој започна да вежба во фитнес центар или теретана, без да се сретне со веќе утврдените заблуди и митови што циркулираат со години.

Ако сте еден од нив, тогаш време е да ги отворите очите, да ги разложите заблудите што сте ги имале и да си помогнете да вежбате отворен ум подобро и посилно.

Мит 1: Вежби за стомак ќе ги намалат маснотиите од абдоминалната област и ќе ни помогнат да го видиме нашите стомачни мускули

Дури и денес, луѓето мислат дека со вежбање на одреден дел од телото, тие можат да отстранат маснотии од тој дел од телото, а тоа особено се однесува на стомачните мускули, така што тие работат многу  залудно, за таканаречените “плочки” да се покажат. Тие вежби ќе помогнат во зајакнувањето на абдоминалниот ѕид, што е важно за држење на телото и некои други функционални движења што ви се потребни во животот, но само соодветна диета и кардио тренирање од умерен тип ќе ви помогне да ги видите мускулите.


Мит 2: Вежбањето со тегови ќе ги претвори мастите во мускули

Оваа заблуда беше и сè уште е меѓу лаиците кои никогаш не вежбале, а основното знаење за физиологија вели дека маснотиите и мускулите се две различни нешта и дека со вежбање можете да развивате само мускули и да ги зголемите, притоа да ги стопите вишокот маснотии и да постигнете дефиниција.

Мит 3: Не треба да вежбате со тегови за да се ослободите од вишокот маснотии, само кардио

Точно е дека аеробниот тренинг, или како што популарно се нарекува, кардио, има многу ефект во намалувањето на телесните маснотии, со соодветна диета, но исто така и работењето со тегови влијае на промена на статусот на телото, можеби дури и повеќе од аеробно тренирање. Обука со надворешно оптеретување доведува до зголемување на мускулите, а со тоа и на зголемување на метаболизмот, бидејќи мускулите се најголемите потрошувачи на енергија во организмот. Затоа, со поголеми мускули, дневно ќе трошите повеќе калории и подобро ќе ги намалите маснотиите.


Мит 4: Жените кои вежбаат со тегови ќе станат премногу мускулести

Ова е најголемата заблуда кај жените, толку раширена што ретко ќе видите девојки да вежбаат со тегови насекаде во салата и фитнес центар, ако прават вежбање, тогаш тоа се оние розови тежини од едвај еден килограм, кои немаат никаков ефект врз организмот. Точно е дека обуката со тежина ќе им помогне на жените да изгледаат многу подобро отколку ако само вежбале аеробни вежби, бидејќи, како што рековме, вежбањето со оптоварување го забрзува метаболизмот, придонесува за зајакнување на телото, стабилност, самодоверба и на крај функционалност.

Што се однесува до зголемувањето на телесната тежина, апсолутно е невозможно за жените, без разлика какви тежини добиваат, да се здебелат преку својата генетика, дури и мажите не можат да го сторат тоа, освен за оние генетски „чудовишта“ кои лесно добиваат тежина.

Жените немаат доволно хормон што влијае на растот на мускулите, а тоа е тестостерон. Жените кои се чинат необични веројатно користат анаболни стероиди. Затоа, не грижете се за тежините во вашите раце.

Мит 5: Не треба да вежбате кога имате воспаление на мускулите

Ова е многу деликатна ситуација и зависи од личните чувства, но генерално ако болката е многу голема и одредени движења се оневозможени (обично кога после долга пауза започнете со силно вежбање), тогаш е контрапродуктивно да вежбате сè додека воспалението не стивне. Ако воспалението на мускулите е помало и не ги спречува движењата, тогаш нема пречки за вежбање.

Покрај тоа, вежбањето овозможува снабдување со крв на мускулите, а со тоа и подобар транспорт на хранливи материи до нив, што ќе ги поврати.