Кошмари кај децата: 6 начини да ги запрете страшните соништа

14 април, 2020
Naslovna

Додека предучилишните деца имаат активна фантазија и се плашат од чудовишта под креветот, малку постарите мали деца на возраст меѓу 6 и 10 години имаат далеку повеќе реални стравови, како киднапирање, грабеж, земјотреси и многу често имаат кошмари во овој период. Една германска студија открила дека 96 проценти од децата на возраст од 7 до 9 години имаат кошмари. Покрај тоа, повеќето мали деца рекоа дека нивните соништа прво се однесуваат на нешто што го виделе во текот на денот на телевизија.

Кошмарите се случуваат во текот на фазата на РЕМ, а децата само понекогаш не се будат после нив. Овие видови соништа влијаат на телото, како што се забрзување на срцето и често се случува бебето да се разбуди.

Толку исплашени кога ќе се разбудат, нивната куќа може да изгледа страшно, па затоа ќе биде уште потешко да се вратат да спијат. Навистина може да биде проблем децата да разликуваат помеѓу фантазијата и реалноста, така што тие се спротивставуваат да се вратат на спиење од страв да не се исплашат таму.

Експертите посочуваат дека соништата се поврзани со искуствата што децата ги доживуваат во текот на денот. Ако имаат лоши соништа, тие веројатно ќе поминат низ одреден период во нивните животи, што е нормален дел од развојот. Меѓутоа, ако вашите соништа се повторуваат премногу често, разгледајте ги можните извори на стрес кај вашето дете.

Како да му помогнете на детето?

Имајте разбирање. Ако детето имало лош сон, можете да пробате со реченицата “ Можам да замислам колку е тоа страшно, но сега веќе го нема тој лош човек во собата”.

Одредете време на спиење. Кошмарите може полесно да се појават ако детето заспива доцна. На децата кои одат на училиште потребни им се 10-11 часа сон. Електреонските уреди исклучете ги пред спиење.

Опуштете ги. Смиреното тело и ум полесно може да потонат во сон.

Не го избегнувајте страшното. Голема грешка е ако ги тргате работите од кои се плаши. Подобро е да го научите да ги прифати и толерира сите работи кои го плашат.

Тренирајте го мозокот на детето. Лошите сонови понекогаш може да бидат само навика на мозокот на детето. По кошмарот, би било идеално да размислува за нешто убаво и забавно. Наведете го да размислува како менува канал на кој се наоѓа лошиот сон и потоа дека се е во ред.