Чиповите во мозокот можат да собираат човечки мисли и спомени: Но, експертите предупредуваат на ОВА

5 мај, 2021
shutterstock_118623172_1000x0

Денес, компаниите имаат одреден пристап во форма на фотографии или видеа, кои многу корисници ги чуваат во мрежните продавници, т.н. „облаци“.

Чиповите, за кои во последно време се повеќе сѐ зборува, може да станат реалност во блиска иднина. Нивната главна цел треба да биде подобрување на квалитетот на човечкиот живот, но неколку експерти укажуваат и на можни ризици. Една од нив е, на пример, директно снимање на спомените.

Денес, компаниите имаат одреден пристап во форма на фотографии или видеа, кои многу корисници ги чуваат во мрежните продавници, т.н. „облаци“. Сепак, тие наскоро би можеле да ги добијат директно благодарение на чиповите што луѓето би ги всадиле во нивниот мозок. Една од компаниите што ги развиваат овие технологии е милијардерот Илон Маск.

Меѓу оние што ја критикуваат новата технологија за чипови е и д-р Сузан Шнајдер од новоформираниот Центар за идниот ум. „Ако технологијата се шири во големи размери, постои постепена врска помеѓу луѓето и вештачката интелигенција, тогаш продажбата на нашите податоци може да стане економски модел“, вели таа. „Нашите најдлабоки идеи можат да почнат да се продаваат на оние кои имаат најголема понуда.

Шнајдер исто така се прашува како управувањето со ваквите чипови ќе функционира во пракса ако, на пример, луѓето сакаат да снимаат спомени од првите години на детето, пишува порталот Unilad. „Што ако треба да платам за тоа, а немам? Начинот на кој ги чуваме приватните мисли и спомени ќе стане доста јавен“.

Иако Neuralink, на пример, тврди дека нивните чипови се дизајнирани да им помагаат на луѓето со тешкотии во мобилноста и вештачка интелигенција, според Ана Веклер од Одделот за медицинска етика и здравствена политика на Универзитетот во Пенсилванија, компанијата никогаш не ги дефинирала јасно намерите. „Сè што знаеме за чиповите, учиме од твитовите на Маск, демонстрациите во живо и блоговите“, вели Веклер.

Покрај чиповите, Сузан Шнајдер ги коментираше и плановите на Фејсбук да создаде уред за претворање на човечките мисли и мозочните сигнали во директни информации за уредите. „Можам да замислам Фејсбук да собере идеи за да ги привлече луѓето уште повеќе на платформата. Сè е во тоа што се случува во нашите глави, а и маркетингот е исто така во тоа што се случува во нашите глави”, додаде таа скептично за можните технологии во иднина.

escort - Korsan taksi