Сингапур, Хелсинки и Цирих се „најпаметните“ градови во светот, според швајцарската анализа објавена во време на дебата за иднината на урбаниот дизајн во ерата на постпандемијата.
Од паметни сообраќајни камери и апликации за споделување автомобили до контрола на загадувањето и бесплатен безжичен интернет за сите, градовите низ целиот свет се натпреваруваат да ја прифатат технологијата, но експертите велат дека вистинското прашање е колку граѓаните имаат корист од тоа.
„Најпаметните градови во светот не прифаќаат нова технологија автоматски, туку се стремат вистински да го подобрат животот на граѓаните“, вели Артуро Брис од Швајцарскиот институт за управување со развој (ИМД), кој го објави својот Индекс на паметни градови втора година по ред.
Оваа година во анализата беа анкетирани 13.000 луѓе од 109 градови кои одговорија на прашања за влијанието на технологијата во шест области: здравје, безбедност, мобилност, активности, можности и управување.
По Сингапур, Хелсинки и Цирих, Окленд, Осло, Копенхаген, Geneенева, Тајпеј, Амстердам и Newујорк се рангирани на 10-то место. На дното завршија африканските градови Абуџа, Најроби и Лагос. Индексот покажа дека во многу земји „најпаметните“ градови не се нивните престолнини.
Во Шпанија, Билбао го надмина Мадрид, а вториот по големина британски град Бирмингем напредува подобро од Лондон. Брис забележува дека приоритетите на градовите во користењето на технологијата се различни.
Во колумбискиот Меделин, некогаш познат по нарко картелите, стапката на криминал значително опадна по воведувањето бесплатен безжичен интернет, што им го олеснува на граѓаните да пријавуваат кривични дела, рече Брис.
И иако многу градови низ светот воведоа шеми за споделување автомобили за да се намали сообраќајниот метеж, Москва беше особено успешна во тоа, бидејќи им гарантираше бесплатно паркирање автомобили на сите корисници на споделување автомобили.
Експертите велат дека Ковид-19 ја забрза транзицијата кон поинклузивни, позелени, попаметни градови. Но, Брајс предвидува и тренд кон помалите градови.
„Мислам дека се движиме кон свет во кој ќе бидеме повеќе распрснати. Ќе бидеме побезбедни ако живееме во помалите градови“, рече тој.
Истражувањата исто така покажаа дека е тешко да се направат мегалините „паметни“.
“Помалите градови имаат предност. Во случајот на Сингапур, Хелсинки и Цирих, нивната големина им овозможува значително да инвестираат во технологија достапна за сите граѓани”, рече Брис.