Спротивно на она што многу луѓе мислат, креативноста не е неисцрпна. Многу уметници и актери поминуваат низ периоди во животот кога се чувствуваат исцрпени, незадоволни и немаат креативен поттик.
Ова може да биде резултат на лични проблеми, емоционален замор или едноставно фактот дека премногу се посветиле на својата работа и тоа трае предолго. Тешко е да се најде рамнотежа помеѓу страста и исцрпеноста.
Велат дека ако го работиш она што го сакаш, никогаш нема да работиш ниту еден ден во животот, но многумина не би се согласиле со таа изрека.
Снимањето можеби вклучува гламур, патувања и луксузни локации, но како што покажа неодамнешната продукција на „Белиот лотос“, дури и навидум идеалните услови не го намалуваат напорот потребен за создавање филмски проекти.
Филмската индустрија е исцрпувачка, напорна и често инвазивна – без разлика колку е привилегирана.
Може да ги остави и најголемите легенди разочарани, уморни и емотивно оддалечени од нивната работа. Токму тоа го доживеа Џејн Фонда кога зборуваше за серијата филмови што ја наведоа привремено да го напушти Холивуд.
„Не сакав повеќе да го правам тоа. Беше премногу болно“.
Џејн Фонда е икона на стариот Холивуд, позната не само по нејзината улога во „Барбарела“, туку и по нејзиниот аеробик, социјален активизам и силниот личен интегритет. Нејзините улоги, како „И коњите убиваат, нели?“, го зацврстија нејзиниот статус на една од најмоќните актерки во своето време.
Работела со значајни режисери како Сиднеј Полак, Алан Џеј Пакула и Паоло Сорентино.
И покрај низата успешни филмови во 1980-тите – вклучувајќи ја и популарната комедија Девет до пет со Доли Партон – Фонда призна дека во нејзиниот личен живот го чувствувала токму спротивното. Тоа се одрази на нејзиниот однос кон актерството.
„Без она што јас го нарекувам „повик од длабочините“, секој следен проект ми станува сè потешко, иако има моменти во секој од тие филмови што ги сакам. Едноставно не сакав повеќе да го правам тоа – полека ме исцрпуваше“, призна таа.
Во тоа време, во 1990 година, Фонда се разведе од нејзиниот тогашен сопруг Том Хејден.
Личните околности силно влијаат на нашата способност да работиме и да бидеме креативни. Иако Фонда беше една од најбараните актерки во своето време и добиваше значајни улоги, нејзиниот личен живот беше во хаос.
Филмовите од овој период можеби и донесоа професионално признание, но за неа тие претставуваа нешто сосема друго – емотивен товар и губење на внатрешната рамнотежа. Така таа неколку години се повлече од филмскиот свет за повторно да се најде себеси.