Изненадувачка промена: Од 2029 година, Оскарите ќе се емитуваат на YouTube

popara18 декември, 20251min00
b_251218008

Доделувањето на наградите „Оскар“ повеќе нема да се емитува на ABC во 2029 година и ќе биде заменето со YouTube, објави Академијата за филмски уметности и науки во среда.

ABC ќе продолжи да ја емитува годишната церемонија до 2028 година, кога ќе се одржат 100-тите доделувања на наградите „Оскар“. Сепак, почнувајќи од 2029 година, YouTube ќе има глобални права за стриминг на Оскарите до 2033 година.

Доделувањата на Оскарите, вклучувајќи го и црвениот тепих, содржината зад сцената и Балот на гувернерите, ќе бидат достапни во живо и бесплатно на YouTube за гледачите ширум светот, како и за претплатниците на YouTube TV во Соединетите Американски Држави.

Според извори, YouTube ќе продолжи да емитува реклами за време на доделувањето на Оскарите. Креаторите на договорот рекоа дека се надеваат дека префрлањето на YouTube ќе помогне Оскарите да бидат подостапни за „растечката глобална публика на Академијата преку функции како титлови и аудио достапни на повеќе јазици“.

„Возбудени сме што влегуваме во повеќестрано глобално партнерство со YouTube, кое ќе биде идниот дом на Оскарите и нашата целогодишна програма на Академијата“, изјавија во заедничка изјава извршниот директор на Академијата, Бил Крамер, и претседателката на Академијата, Линет Хауел Тејлор.

Тие додадоа: „Академијата е меѓународна организација и ова партнерство ќе ни овозможи да го прошириме пристапот до работата на Академијата до најшироката можна глобална публика – победа за членовите на нашата Академија и филмската заедница. Оваа соработка ќе го искористи огромниот дострел на YouTube и ќе ги збогати Оскарите и другите програми на Академијата со иновативни можности за ангажман, а воедно ќе го почитува нашето наследство. Ќе можеме да го славиме киното, да инспирираме нови генерации филмски творци и да обезбедиме пристап до нашата кинематографски историја на невидено глобално ниво.“

„Оскарите се една од нашите основни културни институции, кои ја почитуваат извонредноста во раскажувањето приказни и уметничкото мајсторство“, рече извршниот директор на YouTube, Нил Мохан. „Партнерството со Академијата за да се донесе оваа прослава на уметноста и забавата до гледачите ширум светот ќе инспирира нова генерација креативци и љубители на филмот, а воедно ќе остане верна на богатото наследство на Оскарите.“

Извори веруваат дека YouTube платил повеќе од деветцифрена бројка за Оскарите, победувајќи ги осумцифрените понуди од Disney/ABC и NBCUniversal со високи влогови. Според најновиот договор, Disney плаќал околу 100 милиони долари годишно за Оскарите – но со оглед на намалената гледаност, Disney/ABC наводно сакале да ги намалат трошоците за лиценцирање.

Изворите велат дека раководителите на Disney биле изненадени кога дознале дека YouTube, единствен стример, а не комбинација од линеарна и стриминг програма, ја добил понудата. Можноста NBCUniversal да ги преземе правата била очекувана, но изворите не очекувале Оскарите да завршат на YouTube.

Тоа е затоа што YouTube нема продукциска инфраструктура што дури и стримери како Netflix и Amazon ја изградиле за да продуцираат настани во живо.

Исто така, не е јасно како ќе се мери гледаноста на YouTube, бидејќи нема да има исто известување како линеарното стримување.

Веста остави многумина збунети околу тоа што ова би можело да значи за доделувањето на наградите, особено затоа што слави 100-годишнина во 2028 година.