Кога поправањето на уред за домаќинство веќе нема смисла? Знаете ли за правилото од 50%?

popara6 април, 20251min00
1743746780-washing-machine-943363_1280-750x500

Кога вашата машина за перење ќе престане да работи или вашиот фрижидер почнува да испушта чудни звуци, првата мисла често е: „Повикај сервис или купи нов апарат?“ Одлуката не е лесна – поправките знаат да бидат скапи, но ниту новите уреди не се мал трошок. Значи, кога точно престанува да има смисла да се инвестира во стар уред?

Правилото од 50% – кога поправката е премногу скапа

Едно од најчесто споменуваните правила меѓу давателите на услуги и организациите на потрошувачи е таканареченото правило од 50%: Ако цената за поправка е повисока од 50% од вредноста на новиот уред, размислете да купите нов.

Пример: ако услугата за машината за перење ве чини 180 евра, а нова со слични карактеристики чини 350 евра, веројатно е поисплатливо да инвестирате во ново решение.

Колку е стар уредот?

Секој уред има свој животен век. Ако уредот:

-Машина за перење или сушење постара од 7-10 години,
-Фрижидер постар од 10-12 години,
-Микробранова печка или мал апарат за домаќинство постари од 5-6 години,

… има големи шанси по овој неуспех наскоро да се случи нов. Тогаш поправката често станува маѓепсан круг на инвестиции без гаранција.

Вид на дефект – предупредувачки знак?

Не сите дефекти се создадени еднакви. Заменувањето на гумата или вратата на машината за алишта може да биде едноставна и исплатлива услуга. Но, ако се работи за електроника, матична плоча или компресор, се работи за скапи делови и долготрајна работа – често без гаранција за долгорочна исправност.

Знаци дека не вреди да се поправа:

-уредот неколку пати „не послушал“.
-поправката вклучува важни компоненти (мотор, компресор)
-резервни делови тешко се наоѓаат

Енергетска ефикасност – дали трошите повеќе отколку што мислите?

Старите уреди трошат значително повеќе струја и вода. Новата машина за перење од класа А+++ може да троши до 50% помалку енергија од 10-годишната. На долг рок, новото купување може да значи помала сметка секој месец, што се исплати со текот на времето.

Пред да донесете одлука, побарајте прецизна проценка на услугата – ќе добиете подобар увид во реалните трошоци и можности.