
Колагенот стана вистински хит во последниве години – инфлуенсерите го пијат како „еликсир на младоста“, а само во 2024 година, повеќе од две милијарди долари беа потрошени за додатоци во исхраната со колаген. Но, дали овој пијалок навистина ги брише брчките или е само добра реклама?
Докторката по естетска медицина и пластична хирургија Бранкица Тепавчевиќ откри во емисија на Прва ТВ како колагенот влијае на кожата и дали навистина нè подмладува.
„Колагенот е клучен протеин во нашата кожа, коски, зглобови, крвни садови. Тој ѝ дава на кожата цврстина, исполнетост и еластичност. Но, како што старееме, неговите нивоа природно се намалуваат“, објаснува докторката. Затоа пазарот е преплавен со колагенски прашоци, инјекции и пијалоци.
Сепак, предупредува д-р Тепавчевиќ – додатоците во исхраната не се магија:
„За да може колагенот воопшто да се апсорбира, цревата мора да бидат здрави. Ако системот не функционира правилно, ги трошите парите. Премногу протеини ги оптоваруваат бубрезите, па затоа треба да пиете многу вода заедно со колагенот.“
Таа додава дека не треба да очекувате чудо преку ноќ.
Во минатото, филери се правеле од животински колаген, поради што алергиските реакции биле чести. Затоа со текот на времето други препарати го замениле во естетската медицина. Денес се користат таканаречени стимулатори на колаген – супстанции кои ги охрабруваат нашите клетки сами да произведуваат нов колаген.
„Ова е вистинскиот пат кон долгорочно подмладување. Кога телото само создава колаген, ефектот трае до 15 години. Ова е иднината на регенеративната медицина“, вели докторката.
Коментирајќи ги популарните дерма ролери, таа нагласува дека тие можат да бидат одлични за домашна употреба – но само со соодветни препарати и правилна техника. Микронидлинг ја стимулира кожата да произведува повеќе колаген.
Конечно, докторката советува дека оние кои пијат колагенски инјекции мора да земаат и витамин Ц, магнезиум и калциум, бидејќи тие ја подобруваат неговата апсорпција.
Со други зборови – колагенот може да помогне, но само ако телото има услови да го користи. Сè друго е… маркетинг.