Кражба на идентитет, измама, лажно купување преку Интернет… Измамата преку Интернет е се почеста со сериозни последици за жртвите, покажува најновото истражување на Шуфе.
Некои потрошувачи изгубија повеќе од 10.000 евра затоа што паднаа на лажни онлајн продавници. Иако процентот на жртви со толку високи загуби е релативно низок (1,6%), значителен број од испитаниците (34,4%) претрпеле штети меѓу 100 и 1.000 евра.
Според Шуфа, лажните продавници имаат најголем број онлајн измами. Дури 37% од сите случаи се однесуваат на ситуации во кои клиентите не ја добиле нарачаната роба или добиле евтини замени, пренесува магазинот Феникс.
Советите за потрошувачи конкретно предупредуваат за лажни сајтови за продажба на велосипеди, кои се активираат во пресрет на сезоната на активности на отворено.
Други вообичаени измами: измама и кражба на идентитет
Измама (25% од случаите) – измама во која жртвите се измамени да префрлат пари со лажни ветувања (љубов, работа, евтини станови).
Кражба на идентитет (22%) – злонамерна употреба на туѓи лични или банкарски информации.
Замки за претплата (19%) – ги измамуваат корисниците да потпишуваат долгорочни договори со скриени трошоци.
Што прават жртвите откако ќе бидат измамени?
– 40% ја пријавиле измамата во полиција.
– 35% ги промениле деталите за најавување.