Знаете ли зошто шопинг центрите немаат часовници? Причината ќе ве изненади!

popara3 април, 20241min00
1712148715-shopping-center-318602_1920-750x500

Има паметна причина зошто часовниците се толку ретки во трговските центри, а тоа е мал трик наречен временска дисторзија.

За некои омилено хоби, а за други нужно зло – ретко кој не поминал неколку часа талкајќи по празните улици на трговските центри. И веројатно многумина изгубиле чувство за времето. Но, дали некогаш сте забележале часовник во некој од центрите? Одговорот веројатно е не – трговските центри се едно од оние места каде времето се чини дека испарува и каде дваесет минути шопинг лесно може да се претворат во часови трошење пари, пишува Метро.

Всушност, постои паметна причина зошто часовниците се толку ретки во трговските центри – и тоа е мал трик наречен временски дисторзија. Односно, чинот на промена на перцепцијата на човекот за времето. Па, како функционира? И дали тоа не тера да трошиме повеќе пари?

„Отсуството на часовници во трговските центри е внимателно разработена стратегија, длабоко вкоренета во психологијата на потрошувачите“, вели психологот Лаура Гејге, „Таа е дизајнирана да го продолжи времетраењето на вашата посета, а со тоа и вашето трошење“.

„Трговските центри се дизајнирани да бидат самостојни универзуми каде суптилно се манипулира концептот на време. Намерното испуштање на часовниците е стратешки елемент на психологијата на животната средина, чија цел е да ве одвои од текот на времето“, додава тој.

Забораваме на времето додека пазаруваме

И додека забораваме на времето додека купуваме, поттикнуваме длабока вклученост во искуството за купување. Не можеме да го свртиме погледот. „Колку подолго останувате во оваа безвременска состојба, толку е поголема веројатноста да направите дополнителни набавки, поттикнати од исклучувањето од надворешните временски обврски и распореди“, објаснува Лаура.

Тоа не е единствената тактика што ја користат трговските центри за да ве привлечат: тие исто така создаваат одреден вид атмосфера преку контролирано осветлување, температура и музика во заднина. „Овие сензорни знаци се дизајнирани да го подигнат вашето расположение, да го намалат стресот и суптилно да ја поттикнат потрошувачката со создавање на средина која се чувствува смирувачка и стимулирачка“, вели Лаура, цитирана од Вечерњи лист.

Техники за привлекување луѓе

Јавна тајна е дека продавниците и супермаркетите користат техники за да ги наведат луѓето да трошат повеќе пари. Дали некогаш сте се запрашале зошто продавниците често свират кул мелодии? Тоа е всушност психолошка техника. „Супермаркетите имаат тенденција да пуштаат побавна музика за да создадат мирна, неизбрзана атмосфера, држејќи ве во продавницата многу подолго“, рече Ричард Прајс, експерт за заштеда на пари и директор на онлајн супермаркетот Britsuperstore.

„За да се борите против ова кога правите неделен шопинг, погрижете се да си поставите временско ограничување – часовникот е одлична почетна точка“, додава тој. Исто така, со текот на годините, количките за пазарење станаа поголеми – за да можеме да собереме повеќе внатре. „Колку е поголема количката, толку е поголема веројатноста дека на крајот ќе потрошите повеќе, затоа обидете се да се држите до рачната корпа наместо тоа“, објасни Ричард.

„Истражувањето покажа дека кога големината на кошницата се удвојува, потрошувачите купуваат 40 отсто повеќе“, вели тој. И, сосема е вообичаено поскапите производи да се ставаат на ниво на очите. За да најдете поевтини алтернативи, само погледнете малку повисоко или пониско.

escort - Korsan taksi - anlaşmalı boşanma -

loodgieter den haag