Секој ден илјадници луѓе минуваат низ градежното чудо што ги поврзува Данска и Шведска. Во Данска се вика Øresundsbroen, во Шведска – Öresundsbron, но компанијата што го дизајнирала инсистира на компромис – Øresundsbron. Пред неколку години тој беше и насловен „лик“ на данско-шведската криминална серија Bron/Broen.
Мостот Оресунд е пат и железница долг 16 километри, изграден во 2000 година во морскиот премин Ересунд помеѓу Копенхаген и Малме. Мостот Оресунд е всушност мост само во неговиот почетен дел. Имено, патот поминува преку мост на две нивоа (7,8 километри), поминува преку вештачки остров (околу 4 километри), а потоа – доста ефективно – се втурнува во подводен тунел (околу 4 километри).
Тој е дел од главниот европски автопат Е20 и има четири ленти за автомобили и две железнички пруги, кои се наоѓаат под коловозните ленти. Надводниот дел од мостот меѓу Шведска и Данска започнува во Малме, поминува преку островот Пеберхолм, се нурнува во тунел и излегува на истокот од данската престолнина, во близина на аеродромот Каструп. Токму поради близината на аеродромот, мостот мораше да се „нурне“.
По отворањето на мостот, сообраќајот не го достигна очекуваниот интензитет, веројатно поради скапата патарина, но по воведувањето на системот за попуст за редовните патници се разгоре. Причината веројатно е што голем број Данци се преселиле од Данска во Шведска поради пониските трошоци за живот и подостапните недвижнини. Имено, преку мостот Оресунд со воз може да се помине за помалку од половина час, а со автомобил за околу 50 минути. Редовната цена за повратен билет за патнички возила денеска е 45,62 евра.
Идејата за поврзување на шведскиот и данскиот брег на Оресунд се роди во 1930-тите, но немаше пари за изградба. Повторно се разгледуваше во 1950-тите и 1960-тите, но во 1970-тите беше напуштен и мостот конечно почна да се гради во 1995 година. Официјално беше отворен на 1 јули 2000 година.
За да може да се изгради мостот, вештачкиот остров Пеберхолм е создаден на половина пат помеѓу шведското и данското копно. Таму завршува надземниот дел од конструкцијата и почнува тунелскиот дел кој се спушта под морето. Островот е долг околу четири километри, широк неколку стотици метри и припаѓа на Данска. И покрај неговото вештачко потекло, островот е природен резерват до кој пристап имаат само научниците кои докажале дека може да постои живот во вештачки создадени живеалишта.