„Погрешната“ страна: Зошто во некои земји се вози на левата страна на улицата?

popara3 септември, 20231min00
62620477-voznja

Иако за нас е многу чудно да гледаме како возат од левата страна на патот, а воланот е на десната страна, во некои земји тоа е сосема природно. Дури е сосема смело да се каже „некои“, имајќи предвид дека приближно една третина од светската популација вози по левата страна на патот. Добро, повеќето од овие земји се поранешни британски колонии, но некои не се, па ајде да провериме кои земји возат на „погрешната“ страна…

Велика Британија

Обединетото Кралство има долга историја на возење на левата страна, која датира од римско време. Бидејќи повеќето луѓе се десничари, концептот на јавање коњ на левата страна стана вообичаена практика, така што десната рака ќе биде подготвена за напад во случај на неочекувана заседа. Папата Бонифациј VIII. во 1300 година одобрил официјално „правило на патот“ според кое сите патници треба да се држат на левата страна на патот.

Дури и кога вагоните станаа основно превозно средство, левата страна на патот остана вообичаена во Британија, дозволувајќи им на возачите да ја држат десната рака слободна. Во текот на 18 век, беше донесен закон со кој се бара целиот сообраќај во Лондон да остане на левата страна, што доведе до ширење на правилото низ Британија, каде што останува цврсто на своето место.

Јапонија

Постојат неколку аргументи зошто Јапонија го прифати возењето на лева страна. Некои Јапонци веруваат дека неговото потекло може да се проследи до самураите, кои го носеле мечот на левата страна и би го извлекле со десната рака доколку наидат на напаѓач во една од тесните кривулести улици. Ова значело дека воините на коњи ќе можат слободно да ги извлечат своите мечеви при првиот знак на напад (слична причина како во Британија). Во текот на 19 век, Јапонија воспостави силна врска со Обединетото Кралство, а Британците ѝ помогнаа на Јапонија да воспостави индустријализиран транспортен систем, вклучувајќи сложена железничка мрежа базирана на „левиот сообраќај“. Ова ја зацврсти британската традиција на возење на лево во јапонското општество.

Австралија

Како британска колонија до 1901 година, Австралија го прифатила сообраќајот од левата страна само затоа што некогаш била под британска власт. Раните патни и железнички системи биле изградени околу левиот сообраќаен систем кој останува на место до денес. Ова е само еден пример за блиската и трајна врска што постои меѓу Обединетото Кралство и Австралија, и покрај фактот што Австралија сега е целосно независна. Во основа, Британците, изгледа, го научија целиот свет како се вози на левата страна, бидејќи Нов Зеланд, кој исто така некогаш беше британска колонија, сè уште вози на левата страна.

Индија

Друга поранешна британска колонија, Индија, продолжи да вози лево како резултат на нејзината историја под британска власт. До моментот кога Индија го усвои Законот за индиска независност во 1947 година, сообраќајот од левата страна на патот остана мал знак за долгата и комплицирана историја на нацијата и немаше промена на возење по десната лента.

Шведска

Пред да не нападнете, да речеме дека Швеѓаните порано возеле по левата страна, поточно до 3 септември 1967 година. Денес, тој ден е познат како Dagen – H. Дури и пред самата промена, 90 проценти од Швеѓаните поседуваа автомобили со воланот на левата страна, а иако соседните земји возеа на десната страна, промената беше дочекана многу неволно во земјата. На денот на промената, сообраќајот беше забранет во текот на ноќта, за кога ќе тргнат автомобилите наутро, правилно да се насочуваат. Беше направена сеопфатна кампања, но следеа неизбежните сообраќајни несреќи (за среќа со претежно помали последици), чиј број дури во 1969 година стана еднаков на бројот пред смената на страната. И да, да додадеме дека по Швеѓаните, уште една европска земја го смени возењето од левата лента кон десно. Во 1968 година, Исланд го направи истото.

escort - Korsan taksi - anlaşmalı boşanma -

loodgieter den haag