Одличен извор на протеини и витамин А: Зошто треба почесто да го јадете овој ефтин зеленчук

4 јули, 20240
Woman,Peeling,Carrots,In,Kitchen,And,Using,Composter,For,Scraps

Според една нова студија, јадењето мали моркови три пати неделно значително ги зголемува каротеноидите во кожата.

Каротеноидите се фитонутриенти (хемикалии кои се наоѓаат природно во растенијата) одговорни за црвената, портокаловата и жолтата боја на многу овошја и зеленчуци како грејпфрут, моркови, пиперки, домати и тикви. Претходните истражувања ги поврзуваа повисоките нивоа на каротеноиди со помал ризик од хронични болести како што се срцевите заболувања и некои видови на рак. Луѓето со повисоко ниво на каротеноиди имаат и подобрено здравје на кожата и посилна имунолошка функција, пишува The Telegraph.

 

Ова се придобивките од морковот:

Добар извор на витамин А

Каротеноидите го привлекоа вниманието на нутриционистите бидејќи телото може да ги разложи на две молекули кои потоа може да се претворат во витамин А.

Витаминот А е важен за поддршка на функцијата на имунолошкиот систем, но исто така игра улога и за здравјето на очите.

Заштита од рак

Д-р Кирстен Брант и нејзиниот тим објавија студија во 2023 година каде што открија дека консумирањето 300 гр моркови неделно го намалува ризикот од рак во просек за 15 проценти.

Сепак, ова не се должи на каротеноидите, туку на сосема поинакво соединение во морковот наречено полиацетилен. Овие хемикалии помагаат во регулирањето на воспалението и на тој начин го спречуваат оштетувањето на клетките, нудејќи заштитен ефект против ракот.

Полни со влакна

Морковите содржат високо ниво на влакна, што ги прави важни за здравјето на дигестивниот систем. На влакната, исто така, им треба долго време за да се разградат, со што се чувствувате подолго време посити.

„Влакната играат многу важна улога во поддршката на цревниот микробиом“, објаснува нутриционистката Џена Хоуп.

Влакната, исто така, ќе го забават ослободувањето на шеќер во крвотокот, па ако јадете десерт после голема чинија моркови, ќе добиете помалку интензивен „шеќерен наплив“.

Здравје на кожата

Бидејќи каротеноидите се акумулираат во кожата, некои истражувања сугерираат дека тоа им користи на луѓето со чувствителна кожа кои се склони кон изгореници од сонце, вели д-р Брант.

Иако истражувањата на оваа тема сè уште се во тек, некои научници мислат дека јадењето моркови може да помогне да се намали ризикот од рак на кожата.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

escort - Korsan taksi - anlaşmalı boşanma