Њујорк планира да воведе такса од 9 долари за возење во Менхетен почнувајќи од јануари за да го олесни метежот, кој државата го прекина на неодредено време на почетокот на оваа година, изјави во четвртокот гувернерот на Њујорк, Хочул.
Програмата за наплата на метеж во Њујорк, прва од ваков вид во Соединетите држави, првично бараше дневна патарина од 15 долари за патнички возила што се движат низ Менхетен јужно од 60-та улица, почнувајќи од 30 јуни.
Лондон воведе слична такса во 2003 година. Меѓутоа, непосредно пред тој датум, Хочул го стави планот во мирување на неодредено време, наведувајќи ја високата инфлација и желбата да не ги обесхрабрува патниците и туристите.
Но, Њујорк сега брза да го воведе данокот пред новоизбраниот претседател Доналд Трамп да ја преземе функцијата. Трамп во четвртокот изјави дека воопшто не се согласува со одлуката за воведување на данокот.
„Тоа ќе го стави Њујорк во неповолна положба за конкурентските градови и држави, а бизнисите ќе бегаат“, рече тој.
Хочул рече дека новата основна такса за патнички возила ќе биде 9 американски долари, 40 отсто помалку од првично објавеното. Таа рече дека патарината е клучна за нови инвестиции во метрото и автобусите во Њујорк и ќе поддржи 15 милијарди долари за задолжување за инвестирање во подобрувања на јавниот транспорт.
Камионите и автобусите ќе плаќаат до 21,60 долари, а патувањата за преку ноќ ќе бидат со попуст за 75 проценти. Надоместокот ќе се наплаќа еднаш дневно на сопствениците на автомобили без оглед на бројот на возења, додека таксито ќе плаќаат 75 центи по возење во областа Менхетен, а возилата на Uber или Lyft кои се резервирани преку апликацијата ќе плаќаат 1,50 долари.
МТА, која е одговорна за њујоршката метро, автобуска и приградска железница, која ја користат шест милиони луѓе секој ден, проценува дека воведувањето на такси може да го намали сообраќајниот метеж за 17 отсто, како и да го подобри квалитетот на воздухот и да ја зголеми употребата на јавниот превоз за 1 до 2 отсто.