Првиот автопат во светот ги поврзува Милано и Варезе, а денес е дел од италијанската автопатска мрежа и ја носи ознаката А8.
Првиот автопат во светот, пат само за автомобили, односно моторни возила, беше пуштен во сообраќај пред сто години, во септември 1924 година и ги поврза Милано и Варезе, педесет километри на север, на северот на Италија.
Патот што го отвори италијанскиот крал Виторио Емануеле Трети, денес е дел од италијанската автопатска мрежа и ја носи ознаката А8. Се викаше Autolagi – „Автопат на езерата“ бидејќи на (идните) туристи многу им го олесни патувањето до езерото Маџоре, Лугано и Комо.
Тоа бил првиот дел од италијанската автопатска мрежа, која се разви многу брзо, а ја продолжува „главниот“ италијански автопат (кој секако води до Рим), А1 – Милано-Рим-Неапол или попопуларно Аутострада дел Соле.
Првиот автопат и првите патарини
Најзаслужен за изградбата на првиот автопат во светот бил миланскиот инженер Пјеро Пуричели, кој не само што визионерски замислил и дизајнирал пат само за автомобили (визионер затоа што ги имало многу малку во Италија во 1920-тите), туку и управуваше со сите бирократски и правни аспекти на изградбата.
Првиот модерен автопат беше завршен за 15 месеци. Имаше две ленти во секоја насока, разделени со двојна линија, беше широк 11 метри и 14 метри со ленти за застанување. Покрај патот имаше наплатни пунктови – исто така први во светот, а патарината чинеше 10 лири.
Иако Autolagi е несомнено првиот изграден автопат во светот, слична идеја беше реализирана во Германија во 1909 година, кога во Берлин беше изграден пат помеѓу Груневалд и Ванезе со ленти разделени со зелен појас, но наменет само за тестирање возила.
Првиот автопат во Германија беше отворен во 1932 година – делницата Келн-Бон. Данска го доби следниот автопат во 1956 година, а Обединетото Кралство дел од 13 километри во 1958 година. Првиот автопат во Јапонија беше пуштен во сообраќај во 1965 година.