Историја на Ферари
Ферари е италијански спортски производител на автомобили со седиште во Маранело, Италија. Фирмата е основана од страна на Енцо Ферари во 1929 година како Scuderia Ferrari. Пред да започне да се занимава со производство на комерцијални автомобили како моделот Ferrari S.p.A од 1947 година, компанијата била спонзор на тркачки автомобили и возачи каде што имала голем успех, особено во Формула 1.
Енцо Ферари не размислувал да започне производство на комерцијални автомобили кога ја формирал Scuderia Ferrari, неговото мото било ” Ferrari теам”, каде во 1928 година бил спонзор на аматерски тркачки тим од Модена. Се до 1938 година Ферари успошно работел на обука и усовршување на аматерски возачи за Алфа Ромео тимот, каде подоцна и бил ангажиран и да го води.
Во 1941 година, Алфа Ромео бил конфискуван од страна на фашистичката влада на Бенито Мусолин. Енцо со Скудерија Ферари подоцна станува “Auto Avio Costruzioni Ferrari” каде се занимавал со производство на машински делови и делови за авиони.
Во периодот кога не се одржувале трки, Ферари всушност имал произведено тркачки автомобил а тоа е моделот Tipo 815. Тоа бил првиот вистински произведен автомобил од Ферари (кој дебитирал во 1940 во Mille Miglia). Во 1943 година фабриката на Ферари се сели во Маранело, каде што е и денес. Фабриката била бомбардирана од страна на сојузниците во 1944 година и повторно изградена по завршување на војната во 1946 година.
Првиот комерцијален автомобил бил Ferrari 125 S од 1947 година, придвижуван од 1,5 L, V12 мотор.
Во 1988 година, Енцо Ферари го набљудувал производството на Ferrari F40, последниот модел на Ферари произведен пред неговата смрт. Се претпоставува дека тоа е и еден од најпрепознатите модели некогаш направени.
Од 2002 до 2004 година, Ферари го претставил моделот Ferrari Enco, најбрзиот модел во тоа време, во чест на основачот на компанијата Енцо Ферари. Тоа била ограничена серија на Ферари, и тој модел можеле да го имаат одреден број на богати ентузијасти, цената на моделот изнесувала 1.800.000 долари.
На 17 мај 2009 година во Маранело, Италија, од страна на аукциската куќа Sotheby’s бил изложен на продажба моделот Ferrari 250 Testa Rossa од 1957 година кој достигнал цена од неверојатни 12.100.000 долари, тоа бил нов светски рекорд во тоа време за најскап автомобил некогаш продаден на аукција. Сега тој рекорд го држи Bugatti Atlantic кој бил продаден за 28.000.000 долари.
Сите модели на Ферари:
2-seat Gran Turismo
- 1949 166 Inter
- 1950 195 Inter
- 1951 212 Inter
- 1951 340 America
- 1953 375 MM
- 1953 250 Europa
- 1953 375 America
- 1954 250 Europa GT
- 1956 410 Superamerica
- 1956-1963 250 GT Europa/Boano/Ellena/Pininfarina Coupe/Lusso
- 1957-1960 250 GT Berlinetta/Cabriolet/California Spider/SWB
- 1960 400 Superamerica
- 1964-1968 275
- 1964 500 Superfast
- 1964 330
- 1966 365 California
- 1968 365
- 1968-1973 365 Daytona
- 1968 365 GTB/4 Coupe
- 1968 365 GTS/4 Spider
- 1996-2001 550 Maranello
- 1996-2001 550 Maranello
- 2001 550 Barchetta
- 2002-2006 575M Maranello
- 2002-2006 575M Maranello
- 2005 575M Superamerica
- 2007 599 GTB Fiorano
Mid-engine – V6/V8
- 1968-1974 Dino
- 1968-1969 Dino 206 GT
- 1969-1974 246GT Berlinetta, or Coupe
- 1972-1974 246GTS (targa top) Spider
- 1975-1989 208/308/328 GTB/GTS
- 1975-1977 308 GTB (GRP)
- 1977-1979 308 GTB and GTS
- 1980-1981 208 GTB & GTS
- 1980-1981 308 GTBi & GTSi
- 1982-1985 208 GTB/GTS Turbo
- 1982-1985 308 GTB/GTS Quattrovalvole
- 1986-1989 328 GTB & GTS
- 1986 208 GTB/GTS Turbo
- 1989-1994 348
- 1989-1993 348 TB & TS
- 1993-1994 348 GTB, GTS & Spider
- 1994-1999 F355
- 1994-1999 F355 Berlinetta & GTS
- 1995-1999 F355 Spider
- 1995 F355 Challenge
- 1998-1999 355 F1
- 1999-2004 360
- 1999-2004 360 Modena & Spider
- 2003-2004 360 Challenge Stradale
- 2005 F430
- 2005 F430 & F430 Spider
- 2007 430 Scuderia
- 2009 Scuderia Spider 16M
- 2010 458
- 2010 Ferrari 458 Italia
Mid-engine 2+2
- 1974-1980 208/308 GT4
- 1974-1975 Dino 308 GT4
- 1976-1980 308 GT4
- 1975-1980 208 GT4
- 1980-1993 Mondial
- 1980-1981 Mondial 8
- 1982-1985 Mondial QV (Quattrovalvole) Coupe
- 1983-1985 Mondial QV Cabriolet
- 1985-1989 3.2 Mondial Coupe & 3.2 Mondial Cabriolet
- 1989-1993 Mondial T Coupe & Mondial T Cabriolet
Front-engine 2+2
- 1960-1963 250
- 1960-1963 250 GT/E 2+2
- 1964-1967 330
- 1964-1965 330 GT 2+2
- 1965-1967 330 GT 2+2 Mk II
- 1967-1971 365
- 1967-1971 365 GT 2+2
- 1968-1973 365 Daytona
- 1971-1972 365 GTC/4
- 1972-1976 365 GT4 2+2
- 1976-1989 400 & 412
- 1976 400 Automatic
- 1979 400i
- 1985 412
- 1992-2003 456 & 456 M
- 1992-1997 456 GT & GTA Coupe
- 1998-2003 456 M GT & M GTA Coupe
- 2004-2011 612 Scaglietti
- 2009 Ferrari California
- 2011 FF
Mid-engine 12-cylinder
- 1973-1984 Berlinetta Boxer
- 1973-1976 365 GT4 BB
- 1976-1981 512 BB
- 1981-1984 512i BB
- 1984-1996 Testarossa
Supercars
- 1962-1964 250 GTO
- 1984-1985 288 GTO
- 1987-1992 F40
- 1995-1997 F50
- 1996 F50 GT
- 2003-2005 Enzo (F60)
- 2011/2012 F70
Concept models and one-off specials
-
- 1949 Ferrari 166 MM Zagato Panoramica
- 1952 Ferrari 250 S Vignale Coupe
- 1954 Ferrari 375 MM “Ingrid Bergman”
- 1956 Ferrari 250GTZ
- 1962 Ferrari 250 GT Drogo
- 1966 Ferrari 365 P Pininfarina Speciale
- 1968 Ferrari 250 P5/P6
- 1968 Ferrari Dino Berlinetta
- 1969 Ferrari Sigma Grand Prix
- 1969 Ferrari 365 GT Nart Spider
- 1969 Ferrari Pininfarina 512S Berlinetta Speciale
- 1970 Ferrari Modulo 512
- 1971 Ferrari 3Z Spider
- 1972 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione Spider
- 1975 Ferrari 365 GTS/4 Michelotti NART Spider
- 1975 Ferrari 365 GTB/4 Shooting Break
- 1980 Ferrari Pinin
- 1987 Ferrari 408 Integrale
- 1987 Ferrari PPG Pace Car
- 1989 Ferrari Mythos
- 1989 Colani Ferrari Testa d’Oro
- 1991 Ferrari 348 Zagato Elaborazione
- 1993 Ferrari FZ93
- 1995 Ferrari FX
- 1996 Ferrari F50 Bolide
- 1998 Fioravanti F100
- 2000 Ferrari Rossa
- 2004 Pininfarina Enjoy
- 2005 Ferrari GG50
- 2005 Ferrari Ascari
- 2006 Ferrari P4/5
- 2006 Ferrari Zagato 575 GTZ
- 2008 Ferrari SP1
- 2009 Ferrari P540 Superfast Aperta
- 2010 Ferrari Millechili[1]
- 2010 Ferrari F151
- 2011 Ferrari Superamerica 45
One comment
rade
9 јуни, 2011 at 12:31
Ferrari the best !!!!!