Не е лесно да се справиме во денешниот деловен свет, особено ако се има предвид дека постојано сме опкружени со странски зборови и етикети. На пример, зборот CEO се користи за „извршен директор“, што е српски превод за наведената работна позиција.
Можеби сме го прифатиле овој израз, но што е со другите? Ајде да објасниме што точно одредени работи значат зад кратенките CAO, CIO, CFO … ќе започнеме од најпознатите, а тоа е секако:
CEO (Chief executive officer) Главниот извршен директор е оној кој е одговорен за надгледување на активностите на целата компанија и оној на кого сите доставуваат извештаи за работа. Главниот извршен директор изготвува краткорочни и долгорочни стратегии, ги делегира одговорностите и ги координира во рамките на колективот.
COO (Chief operations officer) Главниот директор за операции е оној што ја раководи компанијата секојдневно. Неговиот опис на работата е да дизајнира и спроведе деловни стратегии, планови и процедури, да постави цели за перформанси и раст, но и да ги мотивира вработените да бидат што е можно поуспешни.
CFO (Chief financial officer) Главниот финансиски директор е, како што кажува и самиот збор, задолжен за надзор над финансиските активности, планирање на буџетот и управување со ризик, проток на пари и анализа на податоци. Лицето вработено на оваа позиција има задача да управува со сметководство, човечки ресурси, односи со инвеститори, правни, даночни и трезорски оддели, потоа да составува периодични планови за проток на пари и разни извештаи, итн.
CTO (Chief technology officer) Главниот директор за технологија е лице чиј фокус е на научни и технички теми. На кратко, тоа е техничкиот директор. Учествува во клучните одлуки, како член на извршниот тим на управителот, одржува блиски односи со сите членови на менаџерскиот тим, ги надгледува трансакциските системи на компанијата.
CAO (Chief administrative officer) Главниот административен службеник е директор на администрацијата, а неговата работа е да ги контролира финансиските, административните и маркетинг работите. Влегувањето во деловно и стратешко планирање, исто така, зависи од неговите способности, а тој исто така поставува цели за секторите и индивидуалните менаџери, организира и координира внатрешни работи и слично.
CIO (Chief information officer) Главниот службеник за информации е одговорен за ИТ и компјутерските системи, односно директорот за информатичка технологија. Денес, невозможно е да се занимава бизнис без тоа, а тоа се одговорности на лицето вработено на таа позиција: давање совети и помош на високи директори во врска со набавка и управување, развој, одржување и олеснување на спроведувањето на здрава и интегрирана ИТ структура, промовирање на ефикасно дизајнирање и работење на сите поголеми процеси на ИРМ за агенцијата.
CRO (Chief risk officer) е директор на ризици, задолжен за управување со ризиците и можностите на компанијата. Неговите одговорности се водење регистар на ризици засновани врз применливи закони и регулативи, шеми за измама и размислувања на АМЛ, потоа да одржува попис на внатрешни контроли и мапирање на клучните области на ризик, да го следат напредокот преку внатрешна ревизија, само-тестирање или контрола.
CMO (Chief marketing officer) Главниот директор за маркетинг е исто така познат термин кај нас. Тој планира цели во дадената област, спроведува маркетинг планови, истражувања, анализи и следи финансиски, технолошки и демографски фактори кои влијаат на можностите на пазарот, планирање и следење на рекламирањето, промоција …
CCO (Chief creative officer) Главниот креативен службеник претставува креативен директор во дизајнерските индустрии. Накратко, тој е одговорен за управување со креативниот тим и не секој може да ја заврши оваа работа. Ова лице директно ги насочува креативните производи на компанијата, развива стратегии за уметнички дизајн кои го дефинираат брендот на компанијата, создава уникатна слика на пазарот.