Секогаш кога мислите дека станува премногу здодевно на прилично малата поп-сцена на Србија, Јелена Карлеуша е таму за да изненади и да обезбеди на публиката реално шоу програма – затоа ја нарекуваат слика и прилика на домашниот шоу-бизнис. Жената која со години била претерано сакана, или претерано прозивана и понижена, денес изгледа попопуларна од кога и да било – иако не објавила албум последниве десет години, таа го слави својот четириесет и втор роденден.
Нејзината кариера беше проследена со љубовни и приватни скандали, политички несогласувања со оние кои се на власт, остри критики на општеството заглавено во патријархатот што никогаш не можеше да прифати гола жена која не се срами од својата сексуалност и не се плаши да го каже она што мисли во Србија – да, имаме разни криминалци и злосторници на власт, ние сме вовлечени во корупција, да, ќе ни биде полесно да прифатиме маж што тепа жена, отколку да бакнуваш друг маж, итн.
Сепак, Карлеуша понекогаш се справуваше со ваквите критики со помалку – а понекогаш и со повеќе достоинство. И таа не ги промени ставовите. Од доцните 2000-ти, таа се обиде да го изгради своето име како што прават најголемите sвезди во светот – не само со музиката и настапите, туку и со отворени, либерални коментари кои му пркосеа на општеството.
Како што некогаш напиша „Време“, во колоната „Отворете го умот!“ објавено на 11 октомври 2009 година во Курир, иако Курир не беше тоа што е денес, само еден ден по Парадата на гордоста, Јелена Карлеуша, меѓу другото, напиша: „Ако сте расисти, шовинисти, хомофоби, идиоти, имате право да го сторите тоа, но чувајте го за себе. Или размислете дали е време да се смениме од дното нагоре … Во Србија, нормално е детето да гледа како неговиот татко се жени со мајка си, но не е нормално двајца возрасни да се сакаат едни со други. Во Србија, нормално е секој што убил повеќе од 100 луѓе од други религии да се нарече национален херој, но не е нормално оние што се залагаат за љубов, мир, слобода, толеранција да шетаат низ градот! Само во Србија е нормално ќерка да се вика СИНЕ, но не е нормално да истата ќерка сака да бакне друг СИН“. Во сочен речник, Карлеуша опиша како му објаснила на својот сопруг, „класичен Србенда“, зошто не било во ред во неговата хомофобија и ги задевала Драган Марковиќ Палма и неговите изјави за парадата.
Делот од јавноста што размислува само негативно за ЈК, оние од сцената и оние што ја сакаат таа неејзинафаза, беа шокирана и ѝ аплаудираа на Карлеуша за нејзината храброст, здравиот разум, фактот што таа ги нарекува работите според нивните вистински имиња. Бројни коментатори на веб-портали и форуми го сторија истото, каде дотогаш ЈК беше еден од симболите на „турбо-фолк глупост, примитивизам, кратковидост, заостанатост, презир кон знаење и образование, спонзори и спонзоруши, пластични гради и празни глави“. . Аплауз имаше за „силиконот Хани Арент“, која „има повисоко ниво на интелигенција од многу професори, асистенти, аналитичари“. На тврдењата на теоретичарите на заговор дека ЈК не ја напишала колумната сама, најчестиот одговор беше: „Па, што ако и да само потпишала нешто што е толку добро!“
Карлеуша тогаш се појави како гостинка во Трибината на ЛДП во Звездара „Јас го бранам животот, нема да премолчам“, седеше во првиот ред, а сите медиуми забележаа дека Цедимир Јовановиќ се ракува со неа, што предизвика уште повеќе пофалби, а на друг куп имаше цинични коментари за новиот ангажман на поп sвездата.
Во својата втора колумна, објавена на 18 ноември истата година, Карлеуша, меѓу другото, се осврна и во нејзини стил („пуш*те“) на оние кои оставија негативни коментари на првата нејзина колумна, но таа не беше многу поблага дури и се бранеше од ненадејниот вишок на ѝубов и почит од оние што ја поддржуваа. „И вие што ме браневте и ме фалевте, во стилот на ОНА НЕ Е ТОКУ ГЛУПА И НЕОБРАЗОВАНА, така на вашиот дедо. А вие што напишавте, НЕ ЈА ПОДНЕСУВАМ НЕЈЗИНАТА МУЗИКА, АМА СО ОВА МЕ ВООДУШЕВИ, МРШ. И вие со теоријата на заговор дека не го пишувам ова, затоа што јас сум премногу глупав – сиктер“. Од второто, само Светислав Басара доби зборови на благодарност од Јелена.
Карлеуша стана и регионална sвезда на медиумите. „Јутарњи лист“ од Загреб во тоа време објави интервју со неа, во кое се наведува дека „директно и остро ги напаѓа сите српски хомофоби и противници на геј-парадата“, потенцирајќи дека таа користела три работи што луѓето на Балканот ги разбираат за нејзините колумни – пцуење, секс и хумор. Објаснувајќи зошто ја напиша колумната, Карлеуша рече: „Имам многу геј пријатели кои ми кажаа за нивните животи и нивните трауми … и затоа сакав да ја кажам вистината, од каде сето тоа излезе“. Таа исто така истакна дека од тоа што таа јавно ја искажува вистината апсолутно ништо освен приватни и деловни проблеми“.
Едно време, таа „дофрлаше по повеќето други пејачи“, како гостинка на култното шоу „Импресија на неделата“ со водителката и новинарка Оља Бешковиќ.
Денес, на мета е критиката за ботовите на Вучиќ, затоа што, како што се вели, тој не се согласува на компромис и уцена.
Таа ги критикуваше и домашните таблоиди, нарекувајќи ги „болни“, насочувајќи се на Жељко Митровиќ, кого некогаш го нарече чудовиште, но и кога беше гостинка во емисијата на „Среќна“ телевизија, кога разговараше со Александар Вучиќ лице в лице – истакна таа дека се плашела дека, како што рече, нејзиниот котел ќе експлодира дома додека таа се бањала, само затоа што не сакала да му се покори.
Јелена Карлеуша го издаде својот прв албум во 1995 година, кога имаше само 16 години, и веднаш сфати дека за напредокот на сцената, особено во тоа време, беа поважни долгиот јазик, скандалите и атрибутите за кои се фалеше, („облини, руса коса, провокативен фустан”), отколку гласот – што се покажа како успешен и сега добро пробан рецепт за успех.