Овие уреди за ладење се едни од главните непријатели кога станува збор за ширење на вирусот, а сега се во голема мерка забранети низ целиот свет, во ресторани, кафулиња, спортски сали, канцеларии …
Летото е скоро зад аголот, но дали ќе користиме клима уреди оваа година, како и секој претходен? Стручни предупредувања во врска со ширењето на инфекцијата преку овие разладувачи може да ја загрозат работата на производителите, добавувачите и трговците на мало. Исто така, постојат услуги за поправка и одржување на климата, кои треба да се практикуваат најмалку двапати годишно.
Клима уредите веќе не се резервирани ниту за топлото време, но потрошувачите ги вклучуваат и во зима, како додаток на греењето. Сè на сè, скоро секоја втора, трета куќа ги има. Исто така, постојат деловни простории, канцеларии, ресторани, барови, клубови, продавници. Што ќе се случи со сите овие објекти, бидејќи палењето на климата е дури и забрането, бидејќи инфекцијата „Ковид-19“ е сè уште во сила.
Една студија се фокусираше на една жена од Кина која ја префати короната откако вечерала во ресторан. Научниците велат дека таа инфицирала уште четири лица на нејзината работна маса, а пет од следната маса, бидејќи климата ги растера честичките на вирусот, бидејќи жената ја отворила устата и зборувала. Климатизацијата беше веднаш зад неа.
Овој начин на ширење на вирусот се случува во затворени простории, каде што има мала или воопшто вентилација, бидејќи прозорците и вратите се затворени поради климата. Нема свеж воздух, но циркулира истиот воздух, кој содржи загадени честички. Затоа скоро сите светски компании воведоа правило да не се вклучува климата.
Со оглед на бројот на компании, односно канцелариите во светот, овој потег би можел да има значително лош ефект врз профитот на производителите и продавачите на климатизација.
Научниците дошле до заклучок дека секое лице во собата треба да има пет до 10 литри свеж или филтриран воздух во секунда. За време на пандемијата на грип во 1918 година, пациентите биле сместени во шатори без „sидови“. Лекарите тогаш мислеа дека свеж воздух е средство за дезинфекција.
На пример, во САД, индустријата за HVAC (греење, вентилација и климатизација) вреди 13 милијарди долари. Бидејќи ситуацијата нема да биде „идеална“ долго време и само постепено се нормализира, прашање е колку загуби ќе почувствуваат производителите на климатизација, трговците и занаетчиите. Дека тој сигурно ќе претрпи штета не е во прашање.
Покрај значителниот пад на продажбата и бројот на климатизери како што ги знаеме, постои и фактот дека короната ја отвора вратата за иновации во тој поглед. Производителите сега можат да фрлат повеќе светло на создавање на понапредни системи за ладење и прочистување на воздухот, кои можат да издржат вакви околности.
Според сегашните податоци, во текот на 2019 година, 5,4 милиони климатизери се испорачани само во САД. Овој број варира од година во година, според статистичките податоци кои го мерат периодот од 2001 до 2019 година и, генерално, изнесува 3,5 до шест милиони. 2005 година беше рекордна година, кога беа продадени 6,47 милиони климатизери.